Geluid via HDMI kabellaptop naar versterker DENON AMP hapert
Citaat van Victor Rent op 14 april 2018, 08:58Wij hebben een Acer A515-51G-889Q sinds een paar maanden.
Op onze oude Acer hadden we Windows 7 zitten, en daar waren we heel blij mee.
Op deze zit Windows 10.
Nu kijken wij altijd filmpjes, series en af en toe ook Youtube via de laptop, die eigenlijk altijd aangesloten zit op onze Denon versterker, zodat ik ook 5.1 Dolby of DTS kan krijgen bij het kijken en luisteren.
Nu hebben wij de laatste tijd het probleem dat het geluid even een seconde helemaal wegvalt.
Dit is bij alles wat we via de laptop kijken.
Ik heb al in geluidsinstellingen gekeken, het zelfs allemaal een keer verwijdert, maar het probleem blijft.
Zou het na een update zijn gekomen?
Want toen we hem een maand hadden was dit nog niet voorgekomen.
DENON AMP is automatisch...dus toen ik die had verwijdert, stond hij er na het opstarten weer keurig in.
Als het puur via de laptop is, is er geen uitval.
Het zou fijn zijn als het software is..we hebben de HDMI kabel via een gat in de kast achter naar de versterker gelegd, en de kabel vervangen is flink veel werk.
Dan moet ik de hele kast weer uit elkaar schroeven.
Het euvel treed niet op als ik gewoon via de KPN kast, die ook via de versterker loopt, tv kijk.
Wij hebben een Acer A515-51G-889Q sinds een paar maanden.
Op onze oude Acer hadden we Windows 7 zitten, en daar waren we heel blij mee.
Op deze zit Windows 10.
Nu kijken wij altijd filmpjes, series en af en toe ook Youtube via de laptop, die eigenlijk altijd aangesloten zit op onze Denon versterker, zodat ik ook 5.1 Dolby of DTS kan krijgen bij het kijken en luisteren.
Nu hebben wij de laatste tijd het probleem dat het geluid even een seconde helemaal wegvalt.
Dit is bij alles wat we via de laptop kijken.
Ik heb al in geluidsinstellingen gekeken, het zelfs allemaal een keer verwijdert, maar het probleem blijft.
Zou het na een update zijn gekomen?
Want toen we hem een maand hadden was dit nog niet voorgekomen.
DENON AMP is automatisch...dus toen ik die had verwijdert, stond hij er na het opstarten weer keurig in.
Als het puur via de laptop is, is er geen uitval.
Het zou fijn zijn als het software is..we hebben de HDMI kabel via een gat in de kast achter naar de versterker gelegd, en de kabel vervangen is flink veel werk.
Dan moet ik de hele kast weer uit elkaar schroeven.
Het euvel treed niet op als ik gewoon via de KPN kast, die ook via de versterker loopt, tv kijk.
Citaat van Duken op 14 april 2018, 12:40Wat ik begrijp is dat alle audio media zoals films afspelen, YouTube, VLC media player etc hetzelfde probleem hebben. Het zit dus niet in de software maar dan misschien in een driver.
Heb je het probleem ook als je films afspeelt en je de audio output op je laptop gebruikt idpv de versterker?
Wat ik begrijp is dat alle audio media zoals films afspelen, YouTube, VLC media player etc hetzelfde probleem hebben. Het zit dus niet in de software maar dan misschien in een driver.
Heb je het probleem ook als je films afspeelt en je de audio output op je laptop gebruikt idpv de versterker?
Citaat van Victor Rent op 28 april 2018, 11:36Via de laptop geen enkel probleem. Het geluid bedoel ik dan.
Goede tip.
Via de laptop geen enkel probleem. Het geluid bedoel ik dan.
Goede tip.
Citaat van Duken op 28 april 2018, 19:21Ai maar dan kan het dus een kabel probleem zijn of iets met de versterker. Kan je het probleem makkelijk reproduceren met een geluidsinstallatie scène of iets dergelijks. Of gebeurt het willekeurig?
Ai maar dan kan het dus een kabel probleem zijn of iets met de versterker. Kan je het probleem makkelijk reproduceren met een geluidsinstallatie scène of iets dergelijks. Of gebeurt het willekeurig?
Citaat van Victor Rent op 29 april 2018, 08:33Het is makkelijk te reproduceren...
Ik heb al een nieuwe HDMI kabel gehaald..voelde de bui al hangen.
Het is makkelijk te reproduceren...
Ik heb al een nieuwe HDMI kabel gehaald..voelde de bui al hangen.
Citaat van Victor Rent op 6 mei 2018, 15:00Helaas...nieuwe kabel er in gedaan.
Het probleem is er nog steeds.
Niet via laptop geluid, maar echt puur als ik hem over de Denon Versterker laat lopen.
Echt zo raar.
Ik denk dat het door Windows 10 komt.
Helaas...nieuwe kabel er in gedaan.
Het probleem is er nog steeds.
Niet via laptop geluid, maar echt puur als ik hem over de Denon Versterker laat lopen.
Echt zo raar.
Ik denk dat het door Windows 10 komt.
Citaat van Duken op 6 mei 2018, 19:06Probeer anders een je driver te updaten van je geluidskaart. Dat kan hier
https://www.acer.com/ac/en/GB/content/support-product/7244?b=1
De kans is aanwezig dat dat wilt helpen
![]()
Probeer anders een je driver te updaten van je geluidskaart. Dat kan hier
https://www.acer.com/ac/en/GB/content/support-product/7244?b=1
(Directe link: https://global-download.acer.com/GDFiles/Driver/Audio/Audio_Realtek_6.0.1.8224_W10x64_A.zip?acerid=636420059975517500&Step1=NOTEBOOK&Step2=ASPIRE&Step3=ASPIRE A515-51G&OS=ALL&LC=en&BC=ACER&SC=EMEA_27 )
De kans is aanwezig dat dat wilt helpen
Citaat van Victor Rent op 8 mei 2018, 07:36Dank voor de link.
Het werkt echter nog steeds niet.
Wel via de laptop, maar niet via de Denon Versterker.
Wellicht heeft het met de Denon te maken?
Soms valt het geluid elke 2 minuten weg, voor een seconde, en soms duurt het wat langer.
Heb al een nieuwe VLC mediaplayer gedownload, maar dan is het probleem nog niet weg.
Het gekke is dat ik er in het begin nog geen last van had.
Het is iets van de laatste paar maanden.
Heb nu alle geluidsinstellingen weer aangepast via instellingen, ook via eigenschappen etc.
Maar het is echt een probleem van Windows 10, dat kan niet anders.
Dank voor de link.
Het werkt echter nog steeds niet.
Wel via de laptop, maar niet via de Denon Versterker.
Wellicht heeft het met de Denon te maken?
Soms valt het geluid elke 2 minuten weg, voor een seconde, en soms duurt het wat langer.
Heb al een nieuwe VLC mediaplayer gedownload, maar dan is het probleem nog niet weg.
Het gekke is dat ik er in het begin nog geen last van had.
Het is iets van de laatste paar maanden.
Heb nu alle geluidsinstellingen weer aangepast via instellingen, ook via eigenschappen etc.
Maar het is echt een probleem van Windows 10, dat kan niet anders.
Citaat van Duken op 8 mei 2018, 21:07Is dit je probleem niet?
https://audyssey.zendesk.com/hc/en-us/articles/212342523-Dynamic-volume-problem
Dynamic Volume uitschakelen. Lukt dat?
Is dit je probleem niet?
https://audyssey.zendesk.com/hc/en-us/articles/212342523-Dynamic-volume-problem
Dynamic Volume uitschakelen. Lukt dat?