do. mei 15th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

foto's van een website halen

VorigePage 2 of 2

Snapshot maken met behulp van Windows knipprogramma en opslaan als jpeg (beeldformaat).

Edit Trizomu: dit antwoord is reeds gegeven op datum van 21 Mei 2014

Er zijn websites die je helpen om bestanden van andere websites af te halen.
Een mooi voorbeeld is http://www.file2hd.com

Met file2hd kan je heel vaak bestanden van websites afhalen welke je normaal gesproken er niet af kan krijgen.
Zo gebruik ik hem wel eens om muziek van Soundcloud te halen welke niet te downloaden is van de website zelf, werkt perfect.

Let op dat het niet altijd legaal is om alles zomaar overal vandaan te downloaden. Let erop dat je de wet niet perongeluk overtreed wanneer je betaalde content gratis met file2hd download. ;);)

Goede tip! File2hd was mij niet bekend. Staat nu in mijn favorieten! Dank je wel

Op 16-5-2014 om 00:15 zei bambi1515:

Weet iemand hoe ik foto's van een website binnen kan halen? meestal is een afbeelding kopiëren en opslaan met de rechter muis click voldoende, maar op sommige website is dat niet mogelijk. Is er een manier om toch de betreffende foto's binnen te halen?

maak een printscreen van je scherm. knip en kopieer..geleerd van mijn basis cursus van xxx :P

44 minuten geleden zei marievdv:

maak een printscreen van je scherm. knip en kopieer..geleerd van mijn basis cursus van xxx :P

Dat is handig als je 1 foto wil doen, maar als je de fotos in 100% dezelfde kwaliteit wilt hebben en het zijn er een hoop is daar geen beginnen aan ;)

Vaak kan je via de broncode van een internetpagina (Ctrl + u) de werkelijke locatie van de betreffende foto achterhalen. Deze locatie kopiëren en plakken in je browser en voila.

Control + U, die kende ik nog niet eens. Bedankt. :D

Ook leerzaam voor mij :D Ik deed altijd bron-weergeven. Dit gaat wat sneller 

VorigePage 2 of 2