do. mei 15th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

coronavirus - Hoe zit dat in jouw leven?

VorigePage 10 of 11Volgende
Op 8-3-2021 om 09:45 zei Trizomu:

Een voorbeeld van een gerechtelijke stap is het niet moeten betalen van Sabam, om muziek te mogen laten horen in je zaak

Ik had in het verleden ook een huishoudelijk hulp die werd dan betaald door de gemeente, maar ze hadden een kledingzaak en daar werd ook in die zaak muziek afgedraaid maar ze moesten apart bestalen voor die muziek die er in haar zaak werd afgedraaid, belachelijk voor woorden :vrouwduivel: 

1 uur geleden zei Nobody:

Ik had in het verleden ook een huishoudelijk hulp die werd dan betaald door de gemeente, maar ze hadden een kledingzaak en daar werd ook in die zaak muziek afgedraaid maar ze moesten apart bestalen voor die muziek die er in haar zaak werd afgedraaid, belachelijk voor woorden :vrouwduivel: 

Dat is ook treurig. Net als in Nederland de Thuiskopieheffing. Voor elk draagbaar media device betaal je een x bedrag. Als je USB-sticks of andere opvangmedia zoals een harde schijf of een telefoon koopt betaal je thuiskopieheffing. ‘Waar gaat dat geld naartoe?’ vraag je je misschien af. Naar stichting ‘de Thuiskopie’ is het korte antwoord. Deze stichting is door de overheid ingesteld om het geld te verdelen onder componisten, muzikanten, producenten etc.

Pfff.. terwijl er niet eens media opstaat 😵 Maar dat is wel volledig offtopic.... ;)

Op 8-3-2021 om 09:45 zei Trizomu:

ik weet niet hoe de situatie in Nederland is maar ik denk dat die niet veel anders zal zijn

Hier ook, alles is dicht en er is nog geen uitzicht. Hele vervelende en kwalijke situatie. Ik ben benieuwd waanneer we weer op een terrasje mogen zitten en onder welke voorwaarden. 

Vandaag vergunning binnen voor test buitenevent, 1500 personen, enkel toegankelijk met volledig vaccinatie bewijs (dus 2 vaccinaties of 1 Johnson & Johnson’s Janssen COVID-19 Vaccine die langer dan 2 weken geplaatst zijn) maar er zal ook de mogelijkheid zijn van een sneltest voor wie dat ondanks het volledig vaccinatie bewijs. Kaarten na 1 uur verkocht en nu hopen dat alles goed gaat (september, dus hopen op goed weer). Pff, wat een gedoe allemaal om een vergunning te krijgen.

Nou, ik blijf het allemaal zo lastig vinden. 

https://www.maurice.nl/2021/08/22/de-vaccinatietweesprong/

Het blijft alle kanten opgaan. 🤔

Ondanks de Corona toch mijn bedrijf doorgezet en met succes.

Kwam wel bij kijken dat ik 1,5jaar lang om de 2 dagen een sneltest moest doen, aangezien de klanten waar ik kom dit van mij verwachten. Dus heb inmiddels geen neusgat meer over en er zijn enkele hersencellen flink gekieteld.

En mijn vrouw in de zorg, maanden lang 6 á 7 dagen gewerkt om alles in goeie banen te leiden.

Inmiddels mijn vaccinaties binnen, en ondanks alle berichten en wat mensen er van vinden. Heb ik het meer gedaan voor mijn familie (beide ouders risicogroep) dan echt voor me zelf.

Aangezien ik de afgelopen maanden nergens last van heb gehad gelukkig.

Heb ook de coronacheck geïnstalleerd op me iPhone.

Ik heb in feb. van dit corona gehad twee dagen in het ziekenhuis en Registratiekaart corona vaccinatie.

Dat ik op 15-05-2021 de eerste AstraZeneca heb gehad. EN nu geeft die corona check aan :'Je vaccinatiebewijs is niet geldig in Nederland. Je hebt wel een Internationaal bewijs'.

Ik heb de helpdesk@coronacheck een mail verstuurd dat was afgelopen vrij 10:30 uur en dan krijg men terug een standaard mail dat ze naar streef binnen 72 uur te beantwoord...maar hellelaas 

21 uur geleden zei Nobody:

Ik heb in feb. van dit corona gehad twee dagen in het ziekenhuis en Registratiekaart corona vaccinatie.

Dat ik op 15-05-2021 de eerste AstraZeneca heb gehad. EN nu geeft die corona check aan :'Je vaccinatiebewijs is niet geldig in Nederland. Je hebt wel een Internationaal bewijs'.

Onderstaand geeft de website van Overheid aan;

Ik heb geen Nederlands vaccinatiebewijs gekregen, wel een internationaal vaccinatiebewijs. Wat kan ik doen?

In Nederland krijg je alleen een vaccinatiebewijs als je volledig bent gevaccineerd. Of als je corona hebt gehad, en daarna één keer bent gevaccineerd. Lees hier meer over wanneer je in Nederland recht hebt op een vaccinatiebewijs: Vaccinatiebewijs regelen als coronabewijs.

Heb jij er recht op, maar geeft de app toch geen nederlands vaccinatiebewijs? Kijk hieronder wat je kan doen.

Corona gehad en 1 prik gekregen

GGD moet weten van je coronabesmetting

De GGD moet weten dat je corona hebt gehad. Je moet daarom bij het maken van je prikafspraak wel zeggen dat je corona hebt gehad. Je krijgt dan ook maar 1 prikafspraak. Ben je gevaccineerd bij de GGD? Dan kan de GGD dit ook achteraf nog aanpassen. Neem contact op met de GGD via 0800-5090.

Andere priklocatie: papieren vaccinatiebewijs

Ben je bij je huisarts, in het ziekenhuis of door een instelling gevaccineerd? Dan kun je dit niet meer aanpassen. Je huisarts, ziekenhuis of de instelling die je heeft gevaccineerd kan wel een papieren vaccinatiebewijs voor je uitdraaien. Neem hiervoor contact op met degene die je geprikt heeft.

45 minuten geleden zei Skeletor:

Corona gehad en 1 prik gekregen

GGD moet weten van je coronabesmetting

De GGD moet weten dat je corona hebt gehad. Je moet daarom bij het maken van je prikafspraak wel zeggen dat je corona hebt gehad. Je krijgt dan ook maar 1 prikafspraak. Ben je gevaccineerd bij de GGD? Dan kan de GGD dit ook achteraf nog aanpassen. Neem contact op met de GGD via 0800-5090.

Andere priklocatie: papieren vaccinatiebewijs

Ben je bij je huisarts, in het ziekenhuis of door een instelling gevaccineerd? Dan kun je dit niet meer aanpassen. Je huisarts, ziekenhuis of de instelling die je heeft gevaccineerd kan wel een papieren vaccinatiebewijs voor je uitdraaien. Neem hiervoor contact op met degene die je geprikt heeft.

Ik heb het volgende gedaan gisteren de huisarts opgebeld en de assistente die zij  'U moet GGD opbellen' . Via GGD Brabant opgebeld en die zij 'u moet de huisarts opbellen u gegevens moet wel de https://www.rijksoverheid.nl/ weten, en ik zeg die zei u moet juiste de GGD opbellen..

Nu heb ik het verhaal nog eens uitgelegd de assistente van de huisarts en die huisarts was al weg dus ik moet morgenmiddag die huisarts wéér opbellen (van het kastje naar de muur gestuurd)! 

Wat is er opgehaald?

Deze gegevens van je vaccinatie zijn opgehaald bij RIVM:

Naan.....

Geboortedatum....

Ziekteverwekker  COVID - 19

Vaccin  AstraZeneca (vaxzevria)

Producent AstraZeneca AB

Gevaccineerd in Nederland

Uniek vaccinatienummer  00000000-0539-8b08-91a-e02a76c673b6

Dus niets dat ik corona heb gehad in Feb van dit jaar..

Als ik er niet uit kom, wat moet de mensen dan wel niet als 80 / 90 jaar hebben bereid???

Ze hebben wéér goed gerereld in Den Haag!!

27 minuten geleden zei Nobody:

Gevaccineerd in Nederland

Uniek vaccinatienummer  00000000-0539-8b08-91a-e02a76c673b6

Dus niets dat ik corona heb gehad in Feb van dit jaar..

Als ik er niet uit kom, wat moet de mensen dan wel niet als 80 / 90 jaar hebben bereid???

Ze hebben wéér goed gerereld in Den Haag!!

Ik zou gewoon zo snel mogelijk een afspraak maken bij de GGD voor een 2e AstraZeneca vaccinatie. 14 dagen daarna heb je dan sowieso recht op die Nederlandse Corona Checkapp.

VorigePage 10 of 11Volgende