wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

BREIN-angst wordt steeds realistischer.

VorigePage 2 of 2

Uit persoonlijke ervaring weet ik dat Brein dat de schikkingen al aardig in de papieren loopt,  over het exacte bedrag doe ik verder geen mededeling van.

Was beheerder van black-sam.org en 2lions-team.cc

zie ook

@Piet Hein wel super leuk je na 9 jaar weer te zien op de community! Je account werkt blijkbaar nog steeds :goed:

Shaun The Sheep Movie Ok GIF

2 uur geleden zei Piet Hein:

Uit persoonlijke ervaring weet ik dat Brein dat de schikkingen al aardig in de papieren loopt,  over het exacte bedrag doe ik verder geen mededeling van.

Was beheerder van black-sam.org en 2lions-team.cc

In een interview met Torrentfreak met BREIN eerder op 1 Februari kwam onderstaand bedrag naar voren; (vertaald)

BREIN zegt dat het na zijn onderzoek in 2021 38 uploaders heeft geïdentificeerd en benaderd, van wie sommigen de optie hebben genomen om hun zaak te schikken door in te stemmen met een schikking in contanten. In totaal zegt BREIN dat het in de loop van het jaar meer dan 260.000 euro (ongeveer $ 290k) aan schikkingen heeft ingezameld van piraten, die instemmen om te stoppen met de activiteiten om daarmee verdere actie te voorkomen. (Rechtszaak)

Het totale bedrag suggereert een gemiddelde betaling aan BREIN van meer dan 6.800 euro per uploader, maar in sommige gevallen is het duidelijk dat sommige mensen kunnen worden gevraagd om meer te betalen. Het bedrag hangt af van het bewijs dat BREIN heeft over de overtredingen van piraten, maar ook van hun status in de samenleving, waarbij dit laatste de schikkingen hoger kan doen uitvallen.

komt aardig in de buurt van die 6800 euro

VorigePage 2 of 2