wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Beste VPN voor België?

VorigePage 2 of 5Volgende
7 minuten geleden zei Bartje C:

Mss een domme vraag; wat met de antivirus?

Domme vragen bestaan niet. :) Je kunt je antivirusscanner zonder problemen blijven gebruiken icm een VPN. 🙂

Dus als ik PIA gebruik, dan ben ik onzichtbaar? :D

Ook ivm met al de spam dat ik in mijn email krijg? Dit allemaal door Google.

Ik gebruik zelfs Google niet meer als zoekmachine, omdat ik al die reclame beu ben.

Als je een VPN gebruikt, wordt je ip-adres van je provider (KPN/Ziggo etc) aangepast naar een ip-adres van de gekozen VPN-server van de VPN-provider.  Dit ip-adres is niet naar jou te herleiden.

Veel mensen maken ook gebruik van een VPN om bijvoorbeeld gebruik te kunnen maken van de Amerikaanse Netflix (mits Netflix het ip-adres van de betreffende VPN-server niet heeft geblokkeerd).

Een VPN zal er niet voor zorgen dat je via de mail geen spam meer ontvangt.

Ik weet niet welk e-mailprogramma je gebruikt? Schakel dan het ingebouwde spamfilter in. Ontvang je alsnog spam, dan kun je aangeven dat de betreffende e-mail gezien moet worden als spam, en de afzender blokkeren.

Ik gebruik de gewone webmail van telenet, spamfilter staat aan.

Toch noch steeds enorm veel spam.

Dan kun je het beste regels aanmaken om zo e-mailadressen te blokkeren en automatisch laten verwijderen.

@bartje c

je zijt be telenet ik ook  nu het beste is wat je kan doen is eens naar de klantendienst van telenet bellen

heb even de uitleg gezocht hoe je de spam moet uitzetten

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-werkt-telenet-anti-spam/

en anders gewoon eens bellen naar telenet 

@Bartje C ontvangt veel spam via de mail. En dan moet hij het spamfilter uitschakelen? Dat lijkt me juist niet de bedoeling.

12 uur geleden zei Monkie:

Dan kun je het beste regels aanmaken om zo e-mailadressen te blokkeren en automatisch laten verwijderen.

Ik wist zelfs niet dat dit bestond. :schok:

11 uur geleden zei Bartje C:

Ik wist zelfs niet dat dit bestond. :schok:

Dat is inderdaad mogelijk. Je kunt bijvoorbeeld ook een regel toevoegen en filteren op (een deel van) een onderwerp. 

Als het hier wel eens voorkomt dat er een spam of phishing mail doorheen glipt, blokkeer ik het e-mailadres.

Laatst nog een phishing mail ontvangen uit naam van 'de bank'. Ik moest zo snel mogelijk me bankpas vervangen. Daar trap ik natuurlijk niet in.

Het e-mailadres geblokkeerd en de e-mail verwijderd. 

Monkie, zit jij in de IT-wereld?

VorigePage 2 of 5Volgende