Alleenretail.org weer offline?
Citaat van Demo op 20 december 2021, 05:595 uur geleden zei Uppertje:Ik ben het ook deels met je eens. Maar als ik zelf even google, kom ik hooguit berichten tegen van 10 tot 15 jaar terug waarin deze beweringen worden geuit.
Een enkele post waarin dit wordt gezegd komt van iemand die ontevreden is , en zonder enige onderbouwing deze uitlatingen doet. Niemand kan daar wat mee. Daar ging mijn frustratie/opmerking over
Natuurlijk kan je gefrustreerd raken wanneer er ontoepasselijke uitspraken worden gedaan en al helemaal als je zelf meer weet dan het gemiddelde lid over spelende toestanden op Torrentsites. Maar jouw frustratie was in jouw reactie meer gericht op een in jouw ogen min of meer falend moderator beleid, waarmee je nu eigenlijk wil zeggen dat de Administrator en /of Moderators dit soort uitspraken even moeten googlen om te verifiëren of het wel klopt.
Alle respect voor de informatie en hulp die je eerder al hebt geboden, maar hier kan ik het toch even niet met jouw stelling eens zijn.
5 uur geleden zei Uppertje:Ik ben het ook deels met je eens. Maar als ik zelf even google, kom ik hooguit berichten tegen van 10 tot 15 jaar terug waarin deze beweringen worden geuit.
Een enkele post waarin dit wordt gezegd komt van iemand die ontevreden is , en zonder enige onderbouwing deze uitlatingen doet. Niemand kan daar wat mee. Daar ging mijn frustratie/opmerking over
Natuurlijk kan je gefrustreerd raken wanneer er ontoepasselijke uitspraken worden gedaan en al helemaal als je zelf meer weet dan het gemiddelde lid over spelende toestanden op Torrentsites. Maar jouw frustratie was in jouw reactie meer gericht op een in jouw ogen min of meer falend moderator beleid, waarmee je nu eigenlijk wil zeggen dat de Administrator en /of Moderators dit soort uitspraken even moeten googlen om te verifiëren of het wel klopt.
Alle respect voor de informatie en hulp die je eerder al hebt geboden, maar hier kan ik het toch even niet met jouw stelling eens zijn.
Citaat van Uppertje op 20 december 2021, 21:5715 uur geleden zei Skeletor:Natuurlijk kan je gefrustreerd raken wanneer er ontoepasselijke uitspraken worden gedaan en al helemaal als je zelf meer weet dan het gemiddelde lid over spelende toestanden op Torrentsites. Maar jouw frustratie was in jouw reactie meer gericht op een in jouw ogen min of meer falend moderator beleid, waarmee je nu eigenlijk wil zeggen dat de Administrator en /of Moderators dit soort uitspraken even moeten googlen om te verifiëren of het wel klopt.
Nee, dat heb je verkeerd begrepen ( of ik heb me verkeerd uitgedrukt in deze). Het was zeer zeker geen kritiek naar de moderatie hier. Het ging me puur om hetgeen iemand hier beweerd, zonder een onderbouwing. Googlen kunnen we allemaal.
15 uur geleden zei Skeletor:Natuurlijk kan je gefrustreerd raken wanneer er ontoepasselijke uitspraken worden gedaan en al helemaal als je zelf meer weet dan het gemiddelde lid over spelende toestanden op Torrentsites. Maar jouw frustratie was in jouw reactie meer gericht op een in jouw ogen min of meer falend moderator beleid, waarmee je nu eigenlijk wil zeggen dat de Administrator en /of Moderators dit soort uitspraken even moeten googlen om te verifiëren of het wel klopt.
Nee, dat heb je verkeerd begrepen ( of ik heb me verkeerd uitgedrukt in deze). Het was zeer zeker geen kritiek naar de moderatie hier. Het ging me puur om hetgeen iemand hier beweerd, zonder een onderbouwing. Googlen kunnen we allemaal.
Citaat van MrBlubke op 26 december 2021, 23:06Hoi, ik ben volledig nieuw hier, alez 't is te zeggen net een account gemaakt, ik lurkte wel af en toe even ^_^
Maar ik wou dus even mijn eigen input geven over alleenretail.org, mijn eigen ervaring, geen veroordelingen, of beschuldigingen, gewoon mijn ervaring.
Ikzelf zit reeds 30j in IT dus ben niet echt site/forum illiterate, dus ik dacht, goh deze site is er eentje met wel wat potentie, maar voor zo lang te bestaan, vond ik het raar dat ze nog steeds geen SSL certificate had. Persoonlijk zou ik denken dat mensen met een beetje knowhow zich daardoor inhouden om er upper te worden (is bij mij alvast het geval)
dus ik dacht ik stel de mensen hier even van op de hoogte, moderators gaven dit naar mijn weten steeds door, maar hebben daar uiteraard zelf geen of toch weinig inzeg in.
verder vond ik het ook wel raar, dat je telkens je pc overnacht (bvb voor een windows update) even offline ging, je telkens een waarschuwing in de bus kreeg ivm hit'n run... dit met een algemeen ratio die toch wel héél goed zat... en terwijl de pc de dag nadien gewoon verder seedde (ook al waren er geen peers) dus soms maanden een torrent delen die ik voor mijn dochter van 5 gedownload had, zonder een peer te zien... als ik dan even berichtje stuurde om info te geven ivm mijn downtime, dan kreeg ik droog het antwoord "in 't vervolg even op voorhand verwittigen als je offline gaat" en dit... kon ik toch even niet volgen...Maar al bij al bleef ik er toch af en toe langs gaan, omdat het aanbod dus die nederlands gesproken kinderfilms bevatten, die mijn dochter toch leuk vond, en de Uppers zijn er super sympatiek (toch degenen die ik er gesproken heb. Ware het niet voor het http vs https probleem (waarvan ik hun de risco's heb uitgelegd) was ik er mss ook nog upper... maar ik voelde wel uit de reactie van sommige moderators dat er iets schortte... sommige heel beleefd en vriendelijk, maar eindigend met dat zij ook maar 'moderator' waren en het dus niet voor het zeggen hadden, en andere nogal kort of arrogant, uiteraard zijn moderators ook maar mensen, en zitten deze steeds tussen 2 vuren, dus nam ik hen daarom ook nooit iets kwalijk, maar ik wil maar zeggen dat ook al zat er veel potentie in de site, er maar weinig naar de bezoekers werd geluisterd (om niet 'niet' te zeggen)
verder wens ik iedereen wel een prettige kerst en eindejaar,
en misschien word ik iets actiever nu ik de tijd heb genomen een accountje te maken 😉
Hoi, ik ben volledig nieuw hier, alez 't is te zeggen net een account gemaakt, ik lurkte wel af en toe even ^_^
Maar ik wou dus even mijn eigen input geven over alleenretail.org, mijn eigen ervaring, geen veroordelingen, of beschuldigingen, gewoon mijn ervaring.
Ikzelf zit reeds 30j in IT dus ben niet echt site/forum illiterate, dus ik dacht, goh deze site is er eentje met wel wat potentie, maar voor zo lang te bestaan, vond ik het raar dat ze nog steeds geen SSL certificate had. Persoonlijk zou ik denken dat mensen met een beetje knowhow zich daardoor inhouden om er upper te worden (is bij mij alvast het geval)
dus ik dacht ik stel de mensen hier even van op de hoogte, moderators gaven dit naar mijn weten steeds door, maar hebben daar uiteraard zelf geen of toch weinig inzeg in.
verder vond ik het ook wel raar, dat je telkens je pc overnacht (bvb voor een windows update) even offline ging, je telkens een waarschuwing in de bus kreeg ivm hit'n run... dit met een algemeen ratio die toch wel héél goed zat... en terwijl de pc de dag nadien gewoon verder seedde (ook al waren er geen peers) dus soms maanden een torrent delen die ik voor mijn dochter van 5 gedownload had, zonder een peer te zien... als ik dan even berichtje stuurde om info te geven ivm mijn downtime, dan kreeg ik droog het antwoord "in 't vervolg even op voorhand verwittigen als je offline gaat" en dit... kon ik toch even niet volgen...
Maar al bij al bleef ik er toch af en toe langs gaan, omdat het aanbod dus die nederlands gesproken kinderfilms bevatten, die mijn dochter toch leuk vond, en de Uppers zijn er super sympatiek (toch degenen die ik er gesproken heb. Ware het niet voor het http vs https probleem (waarvan ik hun de risco's heb uitgelegd) was ik er mss ook nog upper... maar ik voelde wel uit de reactie van sommige moderators dat er iets schortte... sommige heel beleefd en vriendelijk, maar eindigend met dat zij ook maar 'moderator' waren en het dus niet voor het zeggen hadden, en andere nogal kort of arrogant, uiteraard zijn moderators ook maar mensen, en zitten deze steeds tussen 2 vuren, dus nam ik hen daarom ook nooit iets kwalijk, maar ik wil maar zeggen dat ook al zat er veel potentie in de site, er maar weinig naar de bezoekers werd geluisterd (om niet 'niet' te zeggen)
verder wens ik iedereen wel een prettige kerst en eindejaar,
en misschien word ik iets actiever nu ik de tijd heb genomen een accountje te maken 😉
Citaat van Uppertje op 27 december 2021, 09:32Ik downloadde daar ook heel veel. Maar nimmer een bericht gehad vanwege het niet delen. Vanaf 22.00 uur tot 09.00 uur werden er geen berichten verzonden voor Hit en Run. Daarnaast had een ieder de mogelijkheid om zijn profiel in te stellen dat er s'nachts niet werd gedeeld.
Dus ik kan me niet vinden in je verhaal, in geval van dit. Ik heb persoonlijk weinig contact gehad met moderators aldaar, dus kan er geen oordeel over vellen.
Ik downloadde daar ook heel veel. Maar nimmer een bericht gehad vanwege het niet delen. Vanaf 22.00 uur tot 09.00 uur werden er geen berichten verzonden voor Hit en Run. Daarnaast had een ieder de mogelijkheid om zijn profiel in te stellen dat er s'nachts niet werd gedeeld.
Dus ik kan me niet vinden in je verhaal, in geval van dit. Ik heb persoonlijk weinig contact gehad met moderators aldaar, dus kan er geen oordeel over vellen.
Citaat van Demo op 27 december 2021, 11:08Welkom @MrBlubke,
Ik wil even een reactie geven op een door u genoemd puntje, namelijk dat uw contacten met Moderators op de genoemde Community bij voorbaat al gedoemd waren tot niets te lijden, want helaas is het al sinds het ontstaan van Torrent Community 's gebruikelijk dat Moderators alleen gebruikt werden om controles uit te voeren binnen een deel van het ledenbestand (ratio check). Website gerelateerde onderwerpen worden alleen besproken door een Eigenaar of SysOp. Er van uitgaan dat een Moderator op een Torrent Community een discussie zoals die van u aankaart bij de beslissende personen is bijna nihil.
Moderators op (Informatieve) Forums zijn meestal wel van een ander kaliber en hebben ook sneller en beter contact met een Eigenaar of SysOp.
Welkom @MrBlubke,
Ik wil even een reactie geven op een door u genoemd puntje, namelijk dat uw contacten met Moderators op de genoemde Community bij voorbaat al gedoemd waren tot niets te lijden, want helaas is het al sinds het ontstaan van Torrent Community 's gebruikelijk dat Moderators alleen gebruikt werden om controles uit te voeren binnen een deel van het ledenbestand (ratio check). Website gerelateerde onderwerpen worden alleen besproken door een Eigenaar of SysOp. Er van uitgaan dat een Moderator op een Torrent Community een discussie zoals die van u aankaart bij de beslissende personen is bijna nihil.
Moderators op (Informatieve) Forums zijn meestal wel van een ander kaliber en hebben ook sneller en beter contact met een Eigenaar of SysOp.
Citaat van MrBlubke op 27 december 2021, 16:447 hours ago, Uppertje said:Ik downloadde daar ook heel veel. Maar nimmer een bericht gehad vanwege het niet delen. Vanaf 22.00 uur tot 09.00 uur werden er geen berichten verzonden voor Hit en Run. Daarnaast had een ieder de mogelijkheid om zijn profiel in te stellen dat er s'nachts niet werd gedeeld.
deze optie heb ik dan toch nooit gezien.... dat zou me vermoedelijk wel wat ergernis bespaard hebben, ik was er ook heel even upper, maar dat is me dan weer ontnomen omdat ik blijkbaar niet tijdig genoeg nieuw materiaal uploadde... ik upload liever niks, dan bucht of dubbel materiaal te uploaden. Ik heb, noch had nog steeds geen enkel probleem met de site hoor, mochten ze terug online komen in een over andere hoedanigheid, zou ik ze vermoedelijk weer bezoeken.
@SkeletorI know, ik heb het zelf hoger aangekaart, maar werd nogal flauw afgewimpeld, nuja vermoedelijk krijgen ze massa's irritante berichten ook waardoor ze amper de berichten lezen en dus niet de moeite doen om kaf van koren te scheiden. Maar een site 'omzetten' van http naar https is nu ook niet zo'n groot werk, en het scheelt enorm naar veilgheid toe, ook al gebruikten ze tokens die na het inloggen eigenlijk niet meer vervielen, wat op zich wel relatief veilig is dan weer, maar eerst moet je onbeveiligd inloggen en credentials kunnen dan al onderschept zijn...
7 hours ago, Uppertje said:Ik downloadde daar ook heel veel. Maar nimmer een bericht gehad vanwege het niet delen. Vanaf 22.00 uur tot 09.00 uur werden er geen berichten verzonden voor Hit en Run. Daarnaast had een ieder de mogelijkheid om zijn profiel in te stellen dat er s'nachts niet werd gedeeld.
deze optie heb ik dan toch nooit gezien.... dat zou me vermoedelijk wel wat ergernis bespaard hebben, ik was er ook heel even upper, maar dat is me dan weer ontnomen omdat ik blijkbaar niet tijdig genoeg nieuw materiaal uploadde... ik upload liever niks, dan bucht of dubbel materiaal te uploaden. Ik heb, noch had nog steeds geen enkel probleem met de site hoor, mochten ze terug online komen in een over andere hoedanigheid, zou ik ze vermoedelijk weer bezoeken.
@SkeletorI know, ik heb het zelf hoger aangekaart, maar werd nogal flauw afgewimpeld, nuja vermoedelijk krijgen ze massa's irritante berichten ook waardoor ze amper de berichten lezen en dus niet de moeite doen om kaf van koren te scheiden. Maar een site 'omzetten' van http naar https is nu ook niet zo'n groot werk, en het scheelt enorm naar veilgheid toe, ook al gebruikten ze tokens die na het inloggen eigenlijk niet meer vervielen, wat op zich wel relatief veilig is dan weer, maar eerst moet je onbeveiligd inloggen en credentials kunnen dan al onderschept zijn...
Citaat van extreme op 3 januari 2022, 15:34Toen kwam ik binnen stormen
MrBlubke Je hebt het over credentials die dan al onderschept kunnen zijn, je moet nooit geen inlog gebruiken die je elders ook gebruikt.
Mijn script heeft het niet, maar kan het via een omweg, maar sommige sources kunnen ze de wachtwoorden van gebruikers zien.
Ik geef iedereen de tip,
Gebruik geen persoonlijke mail, gebruik een gmail, hotmail. protonmail.
Gebruik een wachtwoord die je nergens anders gebruikt.
Betreft het omzetten naar https, ik draai ook nog mixed maar dat kan ik eerdaags veranderen.
Een torrent site is afhankelijk van een announce adres, als die in de torrent client nog http is en je draait al https, dan zullen er torrents verloren gaan.
Betreft het benaderen van het team, dit is een veel voorkomend probleem. (vroeger waren mensen status geil zogezegd).
Betreft Alleenretail, 28 november heb ik Polarbear het laatst gesproken en toen zei hij dat hij de volgende dag weer online zou zijn.
Heb mij expres al die tijd stil gehouden omdat ik mij niet wil mengen in die strijd, zeg alleen, heb dingen gezien die niet kloppen.
Zelf heb ik er een hard hoofd in dat alleenretail terug komt.
Op het laatst was er een hele mooie samenwerking en dat moesten meer sites durven in plaats van je buurman down wensen.
Toen kwam ik binnen stormen
MrBlubke Je hebt het over credentials die dan al onderschept kunnen zijn, je moet nooit geen inlog gebruiken die je elders ook gebruikt.
Mijn script heeft het niet, maar kan het via een omweg, maar sommige sources kunnen ze de wachtwoorden van gebruikers zien.
Ik geef iedereen de tip,
Gebruik geen persoonlijke mail, gebruik een gmail, hotmail. protonmail.
Gebruik een wachtwoord die je nergens anders gebruikt.
Betreft het omzetten naar https, ik draai ook nog mixed maar dat kan ik eerdaags veranderen.
Een torrent site is afhankelijk van een announce adres, als die in de torrent client nog http is en je draait al https, dan zullen er torrents verloren gaan.
Betreft het benaderen van het team, dit is een veel voorkomend probleem. (vroeger waren mensen status geil zogezegd).
Betreft Alleenretail, 28 november heb ik Polarbear het laatst gesproken en toen zei hij dat hij de volgende dag weer online zou zijn.
Heb mij expres al die tijd stil gehouden omdat ik mij niet wil mengen in die strijd, zeg alleen, heb dingen gezien die niet kloppen.
Zelf heb ik er een hard hoofd in dat alleenretail terug komt.
Op het laatst was er een hele mooie samenwerking en dat moesten meer sites durven in plaats van je buurman down wensen.
Citaat van Uppertje op 4 januari 2022, 17:18Zeker de laatste opmerking van Extreme doet me zeer veel deugd! Dat hoor ik graag, en ik weet echt wel dat in het verleden dit heel anders was. Of misschien nu nog wel zo is.
Ik heb er ook een zwaar hoofd in dat AR nog terug gaat komen, zeker in de oude vorm. De informatie die ik heb kunnen inzien was niet erg hoopvol. Maar die ga ik hier niet delen omdat ik niet weet wat er van waar is, en omdat ik niet de eigenaar ben van AR en dus ook geen deelgenoot in de malaise waar ze nu in verkeren.
Ik kan onderschrijven, op basis van wat ik te zien heb gekregen, dat er dingen niet kloppen. Wie of wat daarvan de oorzaak is laat ik in het midden en daar ga ik me alleszins mee bemoeien.
Feit blijft dat een mooie grote tracker momenteel niet actief is. En ik geloof niet zo heel veel in "de een zijn dood is de ander zijn brood". Die tijd is al een poosje voorbij naar mijn mening.
Zeker de laatste opmerking van Extreme doet me zeer veel deugd! Dat hoor ik graag, en ik weet echt wel dat in het verleden dit heel anders was. Of misschien nu nog wel zo is.
Ik heb er ook een zwaar hoofd in dat AR nog terug gaat komen, zeker in de oude vorm. De informatie die ik heb kunnen inzien was niet erg hoopvol. Maar die ga ik hier niet delen omdat ik niet weet wat er van waar is, en omdat ik niet de eigenaar ben van AR en dus ook geen deelgenoot in de malaise waar ze nu in verkeren.
Ik kan onderschrijven, op basis van wat ik te zien heb gekregen, dat er dingen niet kloppen. Wie of wat daarvan de oorzaak is laat ik in het midden en daar ga ik me alleszins mee bemoeien.
Feit blijft dat een mooie grote tracker momenteel niet actief is. En ik geloof niet zo heel veel in "de een zijn dood is de ander zijn brood". Die tijd is al een poosje voorbij naar mijn mening.
Citaat van Den29 op 4 januari 2022, 21:23Op 18-12-2021 om 00:21 zei Uppertje:Nou, ik merk wel dat er hier mensen zitten die exact weten wat er aan de hand is! Een site als Alleenretail kan natuurlijk never nooit zolang bestaan als het "zakkenvullers" zijn. Daarnaast, enige kennis van een goed beveiligde tracker zou al duidelijk maken dat de "gouden" tijden al vele jaren achter ons liggen.
Ik denk dat er maar weinig trackers zijn die nog geld overhouden aan het exploiteren van een torrentsite. Verwijzingen naar google zijn ook totaal niet relevant , want 90% wat je daar vind over bijvoorbeeld Alleenretail is van zolang gelden, dat vele onder ons nog met de fles werden grootgebracht.
Dit soort reacties, zoals over zskkenvullers weerhoudt mij er nu echter van om verdere info omtrent Alleenretail te gaan delen. Ik ken inderdaad de eigenaar persoonlijk, evenals een aantal stafleden .
Maar omwille van het feit, dat hier ongefundeerd alles, zonder onderbouwing gezegd mag worden, is voor mij nu een reden om terughoudend te zijn met informatie
Volgens mij gaat het goed komen, ik zie nu al iets meer leven op de URL. Dus hopen dat de site snel online komt dan kan ik weer iets uploaden en controleren!
Op 18-12-2021 om 00:21 zei Uppertje:Nou, ik merk wel dat er hier mensen zitten die exact weten wat er aan de hand is! Een site als Alleenretail kan natuurlijk never nooit zolang bestaan als het "zakkenvullers" zijn. Daarnaast, enige kennis van een goed beveiligde tracker zou al duidelijk maken dat de "gouden" tijden al vele jaren achter ons liggen.
Ik denk dat er maar weinig trackers zijn die nog geld overhouden aan het exploiteren van een torrentsite. Verwijzingen naar google zijn ook totaal niet relevant , want 90% wat je daar vind over bijvoorbeeld Alleenretail is van zolang gelden, dat vele onder ons nog met de fles werden grootgebracht.
Dit soort reacties, zoals over zskkenvullers weerhoudt mij er nu echter van om verdere info omtrent Alleenretail te gaan delen. Ik ken inderdaad de eigenaar persoonlijk, evenals een aantal stafleden .
Maar omwille van het feit, dat hier ongefundeerd alles, zonder onderbouwing gezegd mag worden, is voor mij nu een reden om terughoudend te zijn met informatie
Volgens mij gaat het goed komen, ik zie nu al iets meer leven op de URL. Dus hopen dat de site snel online komt dan kan ik weer iets uploaden en controleren!
Citaat van poeloe666 op 5 januari 2022, 05:27Volgens mij zijn ze weer terug , alleen kom ik niet ingelogd.
Gebuikersnaamww klopt niet, terwijl ik zeker weet dat het klopt.
Weet iemand iets meer?
Volgens mij zijn ze weer terug , alleen kom ik niet ingelogd.
Gebuikersnaamww klopt niet, terwijl ik zeker weet dat het klopt.
Weet iemand iets meer?