4k Samsung TV en films afspelen vanaf harde schijf
Citaat van Demo op 9 december 2018, 12:139 minuten geleden zei Arietta:( mediaplayer ) en waar moet ik die dan
weer op aansluiten er zit totaal geen aansluiten op mijn TV.
Op jouw Super moderne TV zitten 4 mogelijkheden om een HDMI kabeltje aan te sluiten van een Mediabox en @Meh Meh had eerder al uitgelegd dat als jouw TV een SmartTV is, er een videoplayer app op geïnstalleerd kan worden en jouw TV is een SmartTV.
Je hebt ook nog even niet verteld of de Harde Schijf die jij gebruikt een normale HDD schijf is, of een SSD HD met USB 3.1 ondersteuning, want met een SSD kan je wel 4k afspelen. Je hebt een super Ultra HD TV met ongekend veel mogelijkheden, maar je moet om wat te kunnen doen wel even in de gebruiksaanwijzing duiken of als je daar niet uitkomt iemand met voldoende kennis bij jou thuis dingen op je TV laten installeren.
9 minuten geleden zei Arietta:( mediaplayer ) en waar moet ik die dan
weer op aansluiten er zit totaal geen aansluiten op mijn TV.
Op jouw Super moderne TV zitten 4 mogelijkheden om een HDMI kabeltje aan te sluiten van een Mediabox en @Meh Meh had eerder al uitgelegd dat als jouw TV een SmartTV is, er een videoplayer app op geïnstalleerd kan worden en jouw TV is een SmartTV.
Je hebt ook nog even niet verteld of de Harde Schijf die jij gebruikt een normale HDD schijf is, of een SSD HD met USB 3.1 ondersteuning, want met een SSD kan je wel 4k afspelen. Je hebt een super Ultra HD TV met ongekend veel mogelijkheden, maar je moet om wat te kunnen doen wel even in de gebruiksaanwijzing duiken of als je daar niet uitkomt iemand met voldoende kennis bij jou thuis dingen op je TV laten installeren.
Citaat van Arietta op 10 december 2018, 09:32Dank je wel Drifter,
Klopt er zit een mediabox bij met HDMI aansluitingen. zover was ik.😁
Daar heb ik de harde schijf nu op aan gesloten en die speel gewoon af.maar geen 4k
Harde schijf is:
(Intenso Memory Center Desktop Harddisk 3 TB. USB 3.0 (USB 2.0 compatible) )
Maar daar schrijf je weer iets een videoplayer app, ja waar haal ik die vandaan en hoe krijg je zoiets op je TV.
Voor mijn gevoel wordt het steeds ingewikkelder.maar ja daar ben ik dan ook een vrouw voor 😜
Ik heb al aan mijn kennissen gevraagd maar helaas is voor hun ook allemaal nieuw denken wel heel goed na voor ze ook een nieuwe TV aanschaffen.
Woon je niet in de buurt van Dordrecht 🤣
Bedankt groetjes Arietta
Dank je wel Drifter,
Klopt er zit een mediabox bij met HDMI aansluitingen. zover was ik.😁
Daar heb ik de harde schijf nu op aan gesloten en die speel gewoon af.maar geen 4k
Harde schijf is:
(Intenso Memory Center Desktop Harddisk 3 TB. USB 3.0 (USB 2.0 compatible) )
Maar daar schrijf je weer iets een videoplayer app, ja waar haal ik die vandaan en hoe krijg je zoiets op je TV.
Voor mijn gevoel wordt het steeds ingewikkelder.maar ja daar ben ik dan ook een vrouw voor 😜
Ik heb al aan mijn kennissen gevraagd maar helaas is voor hun ook allemaal nieuw denken wel heel goed na voor ze ook een nieuwe TV aanschaffen.
Woon je niet in de buurt van Dordrecht 🤣
Bedankt groetjes Arietta

Citaat van William op 10 december 2018, 11:18Apps die je op de tv kunt installeren zijn bijvoorbeeld Plex en Emby. In veel gevallen kun je ze via de app store van de tv op de tv installeren.
Zelf heb ik een lange tijd Emby op me Smart TV gebruikt, en dat werkte prima.
Apps die je op de tv kunt installeren zijn bijvoorbeeld Plex en Emby. In veel gevallen kun je ze via de app store van de tv op de tv installeren.
Zelf heb ik een lange tijd Emby op me Smart TV gebruikt, en dat werkte prima.
Citaat van Demo op 10 december 2018, 11:341 uur geleden zei Arietta:Maar daar schrijf je weer iets een videoplayer app, ja waar haal ik die vandaan en hoe krijg je zoiets op je TV.
Als je een Android telefoon of iPhone hebt, moet je voor alles een App downloaden in de App store en dat kan je met een Smart TV ook als je wi-fi hebt.
Maar zoals ik eerder al heb gezegd, zal je daarvoor zelf de gebruiksaanwijzing van je TV even goed door moeten lezen, want volgens de Gebruiksaanwijzing zitten er op jouw TV al een aantal geïnstalleerde app's, waaronder Netflix, YouTube, Spotify, Amazon Prime Video en Plex en een ingebouwde Mediaplayer die ook 4k af moet kunnen spelen.
Je moet alleen op je afstandsbediening even het juiste knopje vinden om die app onderin je balk te selecteren.
1 uur geleden zei Arietta:Maar daar schrijf je weer iets een videoplayer app, ja waar haal ik die vandaan en hoe krijg je zoiets op je TV.
Als je een Android telefoon of iPhone hebt, moet je voor alles een App downloaden in de App store en dat kan je met een Smart TV ook als je wi-fi hebt.
Maar zoals ik eerder al heb gezegd, zal je daarvoor zelf de gebruiksaanwijzing van je TV even goed door moeten lezen, want volgens de Gebruiksaanwijzing zitten er op jouw TV al een aantal geïnstalleerde app's, waaronder Netflix, YouTube, Spotify, Amazon Prime Video en Plex en een ingebouwde Mediaplayer die ook 4k af moet kunnen spelen.
Je moet alleen op je afstandsbediening even het juiste knopje vinden om die app onderin je balk te selecteren.
Citaat van Arietta op 10 december 2018, 15:47Dank jullie wel,
Ik ga eens zoeken op de TV wat er op zit.
En uiteraard de gebruiksaanwijzing nog eens goed door nemen.
grt Arietta
Dank jullie wel,
Ik ga eens zoeken op de TV wat er op zit.
En uiteraard de gebruiksaanwijzing nog eens goed door nemen.
grt Arietta
Citaat van Arietta op 12 december 2018, 08:23Goedemorgen,
Ik ben een stapje verder heb Plex er op gekregen, van Youtube wat geleerd, maar helaas is er weer een ander probleem.
Muziek speelt prima af maar films ho maar.
Tot mijn verbazing heeft de film b.v als exentie MKV maar op Tv geeft die MPG aan is toch vreemd of niet .
Geeft aan krijg film niet gevonden.
grt Arietta
Goedemorgen,
Ik ben een stapje verder heb Plex er op gekregen, van Youtube wat geleerd, maar helaas is er weer een ander probleem.
Muziek speelt prima af maar films ho maar.
Tot mijn verbazing heeft de film b.v als exentie MKV maar op Tv geeft die MPG aan is toch vreemd of niet .
Geeft aan krijg film niet gevonden.
grt Arietta
Citaat van Demo op 12 december 2018, 15:53Hoi Arietta,
Ik heb begrepen uit de gebruiksaanwijzing van jouw Samsung QE55Q7F QLED dat Plex al voor geïnstalleerd is. Om aangesloten apparaten of HDD in de Bibliotheek van Plex te krijgen moet je een aantal stappen goed doorlopen.
Ik heb een pagina gevonden waar dat uitstekend uitgelegd wordt en als alles goed gedaan is, moet Plex ook MKV bestanden af kunnen spelen. Lees onder deze link even de uitleg nog eens door.
Hoi Arietta,
Ik heb begrepen uit de gebruiksaanwijzing van jouw Samsung QE55Q7F QLED dat Plex al voor geïnstalleerd is. Om aangesloten apparaten of HDD in de Bibliotheek van Plex te krijgen moet je een aantal stappen goed doorlopen.
Ik heb een pagina gevonden waar dat uitstekend uitgelegd wordt en als alles goed gedaan is, moet Plex ook MKV bestanden af kunnen spelen. Lees onder deze link even de uitleg nog eens door.
Citaat van Arietta op 13 december 2018, 14:47Hoi Drifter,
Ja klopt Plex stond voor geïnstalleerd.
En die website onder de link had ik ook al gevonden.
Ben er vandaag weer zoet mee geweest,meerdere films doen het nu wel maar de 4k starten niet echt op dat zal zeker ook nog ergens mee te maken hebben.
Bedankt voor je mede werking ik hoop in verloop van tijd dat er nog een makkelijke oplossen voor die 4k films komt voorlopig stop ik er even mee.
Genoeg gelezen en gedaan.😄
Nogmaals bedankt Drifter.
Hoi Drifter,
Ja klopt Plex stond voor geïnstalleerd.
En die website onder de link had ik ook al gevonden.
Ben er vandaag weer zoet mee geweest,meerdere films doen het nu wel maar de 4k starten niet echt op dat zal zeker ook nog ergens mee te maken hebben.
Bedankt voor je mede werking ik hoop in verloop van tijd dat er nog een makkelijke oplossen voor die 4k films komt voorlopig stop ik er even mee.
Genoeg gelezen en gedaan.😄
Nogmaals bedankt Drifter.
Citaat van FROGGIE op 13 mei 2019, 10:47Op 2 december 2018 om 21:52 zei Meh Meh:Als het een SSD HD is met USB 3.1 ondersteuning op de SSD HD en TV, moet 4K wel werken.
Als het geen SSD schijf is en geen smartTV, waarop een videoplayer app geïnstalleerd kan worden, is een externe 4K mediaplayer noodzakelijk.
Degelijke mediaplayers kosten 3 a 4 tientjes, zijn gewoon via bol.com te bestellen en werken uitstekend.Niet alle mediaplayers ondersteunen 4k,zeker niet die van een paar tientjes!een goede mediaplayers voor 4k kost al gauw tussen de 100 en 200 euro.nvidea Shield is een hele goede 4k mediaspeler.en let ook gelijk of je een goede HDMI kabel hebt die 4k en HDR ondersteund.
Op 2 december 2018 om 21:52 zei Meh Meh:Als het een SSD HD is met USB 3.1 ondersteuning op de SSD HD en TV, moet 4K wel werken.
Als het geen SSD schijf is en geen smartTV, waarop een videoplayer app geïnstalleerd kan worden, is een externe 4K mediaplayer noodzakelijk.
Degelijke mediaplayers kosten 3 a 4 tientjes, zijn gewoon via bol.com te bestellen en werken uitstekend.
Niet alle mediaplayers ondersteunen 4k,zeker niet die van een paar tientjes!een goede mediaplayers voor 4k kost al gauw tussen de 100 en 200 euro.nvidea Shield is een hele goede 4k mediaspeler.en let ook gelijk of je een goede HDMI kabel hebt die 4k en HDR ondersteund.
Citaat van Verwijderde gebruiker op 13 mei 2019, 20:419 uur geleden zei FROGGIE:Niet alle mediaplayers ondersteunen 4k,zeker niet die van een paar tientjes!een goede mediaplayers voor 4k kost al gauw tussen de 100 en 200 euro.nvidea Shield is een hele goede 4k mediaspeler.en let ook gelijk of je een goede HDMI kabel hebt die 4k en HDR ondersteund.
Die zijn er gelukkig tegenwoordig steeds meer. Overigens is een shield sneller, maar ik heb mi box s. Doe heb je voor een euro of 60 en heeft 4k.(is nog geen 4 tientjes... Inderdaad duurder
)
Draait met officiële Android tv en kan ook Kodi op worden geïnstalleerd.
9 uur geleden zei FROGGIE:Niet alle mediaplayers ondersteunen 4k,zeker niet die van een paar tientjes!een goede mediaplayers voor 4k kost al gauw tussen de 100 en 200 euro.nvidea Shield is een hele goede 4k mediaspeler.en let ook gelijk of je een goede HDMI kabel hebt die 4k en HDR ondersteund.
Die zijn er gelukkig tegenwoordig steeds meer. Overigens is een shield sneller, maar ik heb mi box s. Doe heb je voor een euro of 60 en heeft 4k.(is nog geen 4 tientjes... Inderdaad duurder )
Draait met officiële Android tv en kan ook Kodi op worden geïnstalleerd.
You Missed
Top 10 Meest Gedownloade Films van de Week – 25/08/2025
Eater
- augustus 25, 2025
- 25 views
Eerste beelden van All Creatures Great and Small seizoen 6
Eater
- augustus 24, 2025
- 16 views