Nieuwe game PC kopen
Citaat van Meh Meh op 14 juli 2017, 17:54Bedankt voor de informatie! Als niemand met een beter alternatief komt, word het deze game PC.
Met alle extra's zit ik aan 2400 euro. Geen gewone HD, 2 maal SSD van Samsung, duurdere moederbord, 32 GB aan RAM, beste cooler en voeding.En ik denk dat ik er een officiele versie van Windows 64 bij bestel. Maar misschien kan ik die beter online kopen?
Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit volledig legaal? https://www.g2play.net/category/19429/windows-10-professional-oem-key/
Bedankt voor de informatie! Als niemand met een beter alternatief komt, word het deze game PC.
Met alle extra's zit ik aan 2400 euro. Geen gewone HD, 2 maal SSD van Samsung, duurdere moederbord, 32 GB aan RAM, beste cooler en voeding.
En ik denk dat ik er een officiele versie van Windows 64 bij bestel. Maar misschien kan ik die beter online kopen?
Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit volledig legaal? https://www.g2play.net/category/19429/windows-10-professional-oem-key/

Citaat van William op 19 juli 2017, 08:40On 7/14/2017 at 10:54 AM, Meh Meh said:Bedankt voor de informatie! Als niemand met een beter alternatief komt, word het deze game PC.
Met alle extra's zit ik aan 2400 euro. Geen gewone HD, 2 maal SSD van Samsung, duurdere moederbord, 32 GB aan RAM, beste cooler en voeding.En ik denk dat ik er een officiele versie van Windows 64 bij bestel. Maar misschien kan ik die beter online kopen?
Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit volledig legaal? https://www.g2play.net/category/19429/windows-10-professional-oem-key/Je kan het beste Windows 10 Enterprise versie nemen, deze zal je niet in de winkel kunnen verkrijgen en is voor pakweg tussden 5 en 10 euro te koop HIER OP EBAY
De reden dat ik de Enterprise versie aanraad is dat deze naast de Educatie versie de enige versie is met alle extra's, waarvan 1 extra is het uitzetten van de telemetry (spionage) opties zodat je pc niet data over gebruik ed. richting M$ stuurt.
EDIT: En ja, die OEM versies zijn 100% legaal, ze verkrijgen die door de keys van oude pc's te uninstallen welke ze opkopen op de schroot oid.
On 7/14/2017 at 10:54 AM, Meh Meh said:Bedankt voor de informatie! Als niemand met een beter alternatief komt, word het deze game PC.
Je kan het beste Windows 10 Enterprise versie nemen, deze zal je niet in de winkel kunnen verkrijgen en is voor pakweg tussden 5 en 10 euro te koop HIER OP EBAY
De reden dat ik de Enterprise versie aanraad is dat deze naast de Educatie versie de enige versie is met alle extra's, waarvan 1 extra is het uitzetten van de telemetry (spionage) opties zodat je pc niet data over gebruik ed. richting M$ stuurt.
EDIT: En ja, die OEM versies zijn 100% legaal, ze verkrijgen die door de keys van oude pc's te uninstallen welke ze opkopen op de schroot oid.

Citaat van William op 19 juli 2017, 08:533 minutes ago, Meh Meh said:Oke, bedankt @kliko
Is de versie legaal en krijg ik dan wel updates?Die versies zijn echt 100% legaal en werken gewoon zoals alle andere legale windows doen. Er zijn totaal geen problemen mee, je krijgt gewoon je eigen key die je kan gebruiken etc. Enige is dat de verkoper verplicht is je het kapotte moederboard te verstrekken waar hij bij hoort (OEM). Dit doen ze echter nooit, of althans ik heb hem nog nooit mee gemaakt daad ze die daadwerkelijk leveren, de keys functioneren echter gewoon, updates komen binnen, etc.
3 minutes ago, Meh Meh said:Oke, bedankt @kliko
Is de versie legaal en krijg ik dan wel updates?
Die versies zijn echt 100% legaal en werken gewoon zoals alle andere legale windows doen. Er zijn totaal geen problemen mee, je krijgt gewoon je eigen key die je kan gebruiken etc. Enige is dat de verkoper verplicht is je het kapotte moederboard te verstrekken waar hij bij hoort (OEM). Dit doen ze echter nooit, of althans ik heb hem nog nooit mee gemaakt daad ze die daadwerkelijk leveren, de keys functioneren echter gewoon, updates komen binnen, etc.

Citaat van William op 19 juli 2017, 08:54Het is overigens echt de enige manier om Windows 10 Enterprise te krijgen, deze worden niet in de winkel verkocht.
Het is overigens echt de enige manier om Windows 10 Enterprise te krijgen, deze worden niet in de winkel verkocht.

Citaat van William op 19 juli 2017, 10:00Vergeet de telemetry in Windows 10 niet uit te zetten meer info daarover HIER. Dat is de "spionage optie" van M$ en hengelen daarmee hopen data naar binnen over je, zoals je ziet op die pagina kan je dat alleen in Windows 10 Enterprise bijna helemaal uitzetten. Het is overigens wel zo dat als je die Hosts file uit mijn andere post gebruikt dat alle Telemetry hosts van Windows geblokkeerd zijn en M$ dus geen gegevens meer over je kan ontvangen.
EDIT: Ik vergat het, ik raad ook aan Cortana helemaal uit te zetten als je het niet gebruikt, ivm privacy issues. Hoe dat gaat kun je HIER zien.
Vergeet de telemetry in Windows 10 niet uit te zetten meer info daarover HIER. Dat is de "spionage optie" van M$ en hengelen daarmee hopen data naar binnen over je, zoals je ziet op die pagina kan je dat alleen in Windows 10 Enterprise bijna helemaal uitzetten. Het is overigens wel zo dat als je die Hosts file uit mijn andere post gebruikt dat alle Telemetry hosts van Windows geblokkeerd zijn en M$ dus geen gegevens meer over je kan ontvangen.
EDIT: Ik vergat het, ik raad ook aan Cortana helemaal uit te zetten als je het niet gebruikt, ivm privacy issues. Hoe dat gaat kun je HIER zien.

Citaat van William op 19 juli 2017, 11:17Je kan trouwens de meeste privacy gevoelige functies uitzetten met een tooltje W10 Privacy.
Let wel op bij het gebruik van tools als dit omdat het soms ook dingen kan breken, maar opzich spreken de opties voor zich.
Je kan trouwens de meeste privacy gevoelige functies uitzetten met een tooltje W10 Privacy.
Let wel op bij het gebruik van tools als dit omdat het soms ook dingen kan breken, maar opzich spreken de opties voor zich.
Citaat van Meh Meh op 19 juli 2017, 11:44Ik vind het geen ramp als ms meekijkt. Prive zaken doe ik middels een virtual machine en een VPN/proxy. De VM wordt achteraf gereset.
Meegluren is helaas niet te voorkomen, tenzij men alle stekkers eruit trekt en nooit meer naar buitengaat.
Ik vind het geen ramp als ms meekijkt. Prive zaken doe ik middels een virtual machine en een VPN/proxy. De VM wordt achteraf gereset.
Meegluren is helaas niet te voorkomen, tenzij men alle stekkers eruit trekt en nooit meer naar buitengaat.

Citaat van William op 19 juli 2017, 13:06Mjah toch gaan de spionage praktijken redelijk ver tegenwoordig in Windows, er zit een keylogger ingebouwd en al, zogenaamd om te leren hoe je typt enzo.... Zo zijn er nog meer zaken die ik niet hoef te delen met M$
Mjah toch gaan de spionage praktijken redelijk ver tegenwoordig in Windows, er zit een keylogger ingebouwd en al, zogenaamd om te leren hoe je typt enzo.... Zo zijn er nog meer zaken die ik niet hoef te delen met M$