wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Windows.old na Windows 10 installatie - Verwijderen?

Ik heb gisteren mijn Windows 7 geupgrade naar Windows 10. Alles verliep naar goed en ook Spotnet werkt goed op Windows 10.

Helaas bleek ik te weinig ruimte te hebben op mijn C schijf om te downloaden en ik zie nu een Windows.old map staan op mijn C schijf.

In de Windows.old map staan allemaal bestanden welke niet weg mogen. Programfiles, users, windows etc. Waarom staat deze map na de upgrade op naar WIndows 10 op mijn C schijf en mag ik hem opschonen of verplaatsen?

WindowsOld_thumb.jpg

Deze map wordt automatisch aangemaakt na een upgrade. Stel dat je terug wil naar je vorige installatie daar dient deze map voor. Na de upgrade naar windows 10 kun je nog binnen 1 maand terug naar je oude installatie. Ik zou zeggen kijk even of alles goed werkt en wil je niet terug kun je de map gewoon verwijderen. Wanneer je de map verwijderd kun je dus niet meer terug naar je oude windows.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Het is inderdaad waar dat de map kan gebruikt worden indien u zou willen terugkeren naar de oude Windows installatie en dat u indien u vindt dat W10 u voldoening geeft, het OS is stabiel en voor 99,95% betrouwbaar, die 0,05% die zouden kunnen problemen geven heeft meer te maken met software die niet of moeilijk samenwerkt met W 10 maar daar zijn er weinig van. En mochten er problemen zijn met bepaalde programma's, zoals ik had met bv. Firefox die niet wil opstarten op mijn desktops maar wel op de laptop, wel daar zijn alternatieven voor te vinden (die u eveneens kan vragen op het forum). Dus indien u tevreden bent met W 10 en niet wil gaan terugkeren naar W 7 dan kan u die map verwijderen, dit is echter wel onherroepelijk om terug te keren dan via de map Windows.old maar is echter wel mogelijk indien u de installatie dvd heeft van W 7 of een backup(image) van toen er nog W7 opstond.

Echter verdwijnt de map Windows.old na een maand automatisch en wordt die ruimte vrijgegeven, of dit door Windows zelf gebeurd of bij een opschoon-actie van bv.Ccleaner weet ik niet juist maar in ieder geval was deze map bij me plots verdwenen en had ik die ruimte teruggekregen. Wat wil dus zeggen dat ik geen enkele speciale actie heb ondernomen om deze map te verwijderen.

Conclusie: Bent u tevreden van het OS W 10 en bent u niet van plan om te downgraden dan kan u die map met een gerust hart verwijderen.

Bedankt voor de hulp mensen van Duken.nl. Wat een goede hulp weer.

Ik wacht de aankomende week nog af om te zien of ik nog problemen tegenkom. Zoniet dan verwijder ik de folder. :goed: