Windows 7 stopt in 2020 upgrade naar Windows 10?
Citaat van ShadowMaster op 18 april 2019, 16:55Ik kreeg net een mail dat Windows 7 gaat stoppen in 2020 ,
Echter heb ik op mijn pc van dacht 2012 a 2014 nog Windows 7 zitten
Is dan wel of niet mogelijk om daar een nieuwe besturingssysteem op te zetten , ik las dat namelijk beter was een nieuwe pc te nemen?
Iemand suggesties voor een goeie pc dan ?
Hoeft niet al te duur te zijn , als ik er maar spellen op kan spelen zoals roller coaster , goeie dvd brander en download zo af en toe.
En een goeie harde schrijf voor wel wat ruimte
Alvast bedankt
Ik kreeg net een mail dat Windows 7 gaat stoppen in 2020 ,
Echter heb ik op mijn pc van dacht 2012 a 2014 nog Windows 7 zitten
Is dan wel of niet mogelijk om daar een nieuwe besturingssysteem op te zetten , ik las dat namelijk beter was een nieuwe pc te nemen?
Iemand suggesties voor een goeie pc dan ?
Hoeft niet al te duur te zijn , als ik er maar spellen op kan spelen zoals roller coaster , goeie dvd brander en download zo af en toe.
En een goeie harde schrijf voor wel wat ruimte
Alvast bedankt
Citaat van Demo op 18 april 2019, 18:051 uur geleden zei ShadowMaster:Is dan wel of niet mogelijk om daar een nieuwe besturingssysteem op te zetten
Dat is geheel afhankelijk van een aantal factoren, maar de meeste Desktops waar Windows 7 op draait zijn ook wel geschikt voor Windows 10.
Lees het artikel maar even wat in Februari geplaatst is op Techzine
1 uur geleden zei ShadowMaster:Is dan wel of niet mogelijk om daar een nieuwe besturingssysteem op te zetten
Dat is geheel afhankelijk van een aantal factoren, maar de meeste Desktops waar Windows 7 op draait zijn ook wel geschikt voor Windows 10.
Lees het artikel maar even wat in Februari geplaatst is op Techzine
Citaat van Meh Meh op 18 april 2019, 20:46Klopt, als een PC windows 7 kan draaien, kan deze meestal ook wel windows 10 aan.
Wat voor processor heb je en hoeveel RAM?
Klopt, als een PC windows 7 kan draaien, kan deze meestal ook wel windows 10 aan.
Wat voor processor heb je en hoeveel RAM?
Citaat van Duken op 19 april 2019, 08:46Download de Windows 10 compatibiliteit tool
http://download.microsoft.com/download/C/8/0/C8007C4E-D1DD-4922-A966-3A927E86A033/GWXWebWindows.exe
Hiermee kan je controleren of jouw Windows 7 machine naar Windows 10 geüpgrade kan worden met dezelfde hardware
Download de Windows 10 compatibiliteit tool
http://download.microsoft.com/download/C/8/0/C8007C4E-D1DD-4922-A966-3A927E86A033/GWXWebWindows.exe
Hiermee kan je controleren of jouw Windows 7 machine naar Windows 10 geüpgrade kan worden met dezelfde hardware
Citaat van ShadowMaster op 19 april 2019, 11:18@Meh Meh intel(r) core(tm) i5-4430 cpu @ 3.00ghz 3.00 ghz
ram 32,0 GB ( waarvan 16,0 beschikbaar)
@Meh Meh intel(r) core(tm) i5-4430 cpu @ 3.00ghz 3.00 ghz
ram 32,0 GB ( waarvan 16,0 beschikbaar)
Citaat van Meh Meh op 19 april 2019, 11:212 minuten geleden zei ShadowMaster:Je hebt de compatibiliteit tool van @Duken in dit geval niet nodig.
Met zulke specificaties kan je de komende 10 jaar alle Microsoft besturingssystemen draaien.
2 minuten geleden zei ShadowMaster:
Je hebt de compatibiliteit tool van @Duken in dit geval niet nodig.
Met zulke specificaties kan je de komende 10 jaar alle Microsoft besturingssystemen draaien.
Citaat van ShadowMaster op 19 april 2019, 11:23Okee lol, hoe lang gaat eigenlijk een desktop / pc mee ?
volgens mij is die nu 5 a 7 jaar, zou ik even de papieren erbij moeten halen.
die ik nog allemaal ergens heb liggen 😛Maar mooi blijkbaar heb ik dus destijds een goeie computer gekocht was ook niet goedkoop, in iedergeval ik vindt dat duur maar er zullen vast hier mensen zijn die hele dure computers hebben
volgens mij was die namelijk iets van 1200 a 1500 euro.
Okee lol, hoe lang gaat eigenlijk een desktop / pc mee ?
volgens mij is die nu 5 a 7 jaar, zou ik even de papieren erbij moeten halen.
die ik nog allemaal ergens heb liggen 😛
Maar mooi blijkbaar heb ik dus destijds een goeie computer gekocht was ook niet goedkoop, in iedergeval ik vindt dat duur maar er zullen vast hier mensen zijn die hele dure computers hebben
volgens mij was die namelijk iets van 1200 a 1500 euro.
Citaat van Meh Meh op 19 april 2019, 11:26Ik koop een PC voor 5 jaar. Daarna wordt het een Linux backup systeem, soms geef ik het weg.
Maar met deze specs kan je nog even vooruit. Windows 10 is geen enkel probleem.
Ik koop een PC voor 5 jaar. Daarna wordt het een Linux backup systeem, soms geef ik het weg.
Maar met deze specs kan je nog even vooruit. Windows 10 is geen enkel probleem.
Citaat van ShadowMaster op 19 april 2019, 11:28@Meh Meh top bedankt , maar ik laat denk ik de pc maar wel even door een echte pc winkel nakijken en dan de windows 10 erop zetten, want daar ben ik niet handig in 😛
@Meh Meh top bedankt , maar ik laat denk ik de pc maar wel even door een echte pc winkel nakijken en dan de windows 10 erop zetten, want daar ben ik niet handig in 😛
Citaat van Meh Meh op 19 april 2019, 11:31LOL, da's zo gedaan. Gewoon een Windows 10 licentie online kopen, op een DVD of USB en installeren maar.
Als je je gegevens wilt behouden kan dat ook. Maar in een winkel doen ze het ook.
Alleen willen ze je dan Windows 10 aansmeren voor 100+ euro.
Geef een handige vriend een kratje bier of zo, dat scheelt veel geld.
LOL, da's zo gedaan. Gewoon een Windows 10 licentie online kopen, op een DVD of USB en installeren maar.
Als je je gegevens wilt behouden kan dat ook. Maar in een winkel doen ze het ook.
Alleen willen ze je dan Windows 10 aansmeren voor 100+ euro.
Geef een handige vriend een kratje bier of zo, dat scheelt veel geld.