wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Windows 10 store werkt niet meer. Controlleer de verbinding

Page 1 of 2Volgende

hallo

ik werk reeds 1 jaar met windows 10 nog nooit geen problemen gehad maar na een update staat de store nu onder de naam microsoft store en gaat die niet meer open dus kan ik de games niet meer spelen en geen meer dowloaden wie kan mij helpen    Hartelijk dank 

PS als ik de store open zegt hij je bent niet verbonden  ondanks ik met alles verbonden ben 

Staat je datum en tijd goed in je Windows systeem?

Probeer anders:

Herstel de cache van de Microsoft Store:

Druk op de toetsen Windows + R om het vak Uitvoeren te openen.

Typ WSReset en probeer vervolgens de Microsoft Store te starten en u aan te melden.

Succes :)

probleem nog niet opgelost alles werkt normaal buiten de store gaat niet open zegt dat hij off line is  en ik heb normale verbinding zegt dat de cache mogelijks beschadigt ?????microsoft.PNG.f28c58b321a09e73885cb5bf13691af9.PNG

Hier een andere oplossing, kan je deze proberen?

Stap 1: 
Open Internet Opties via het configuratiescherm.

Internetopties via het configuratiescherm

Stap 2:
Klik op het tabblad "geavanceerd". Zoek onder al deze instellingen naar de onderdelen "TLS gebruiken".
Deze dienen geactiveerd te zijn. Mogelijk zijn deze uitgevinkt zoals hieronder te zien is. Vink ze alledrie weer aan of druk op "geavanceerde instellingen herstellen"

Druk hierna op "toepassen" en daarna op "OK"

WIndows Store werk niet meer oplossen

Windows Store doet het niet meer

hartelijk dank voor het antwoord zal het uittesten :goed:

hallo

sorry alles geprobeerd probleem nog niet opgelost  als ik verder ga met pagina vernieuwen zegt hij mogelijks cache van windows 10 beschadigt maar is een gratis update die ik kreeg ??

groetjes 

Ja dat zou kunnen @anfran . Maar we moeten het natuurlijk ook weer kunnen oplossen. :)

Hier nog twee mogelijke oplossingen:

1:

Als de Microsoft Store nog steeds niet start, kunt u deze stappen uitvoeren.

• Controleer verbindingsproblemen.

• Controleer of u bent aangemeld met een Microsoft-account.

• Controleer de instellingen voor tijd en locatie. Ga naar Instellingen  > Tijd en taal.

of 2

• Open de start omgeving
  • Geef hier de volgende zoekterm in: cmd
  • Bij de zoekresultaten zal nu de command prompt worden weergegeven, klik hier met de rechtermuisknop op en kies voor als administrator uitvoeren
  • In de command prompt geef je het volgende commando in en druk je op enter: Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
  • Aan het eind van de scan wordt een uitslag gegeven, deze verneem ik graag
  • Ongeacht de eerdere uitslag geef je nu het volgende commando in waarna je op enter drukt: sfc /scannow
  • Ook hier krijg je aan het eind de uitslag, ook deze verneem ik graag.

ik kreeg dat ??

Knipsel.PNG

twee.PNG

Heb je hem wel als administrator gedraaid?

• Geef hier de volgende zoekterm in: cmd
  • Bij de zoekresultaten zal nu de command prompt worden weergegeven, klik hier met de rechtermuisknop op en kies voor als administrator uitvoeren

wat ik ook doe krijg ik dat 

een.PNG

Page 1 of 2Volgende