wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Windows 10 creators update (upgrade) foutcode 0x8000FFFF

Ik heb nu reeds een paar dagen deze update draaien, en ik moet toegeven het lijkt me wel iets vlotter te draaien dan voorheen, al is die niet via de updates gekomen maar heb ik deze zelf binnen gehaald. Zoals zovele die niet konden wachten, en nee ik zit niet in een insiderskring.

Maar wat vandaag gebeurde kon/kan voor enige verwarring zorgen, al is het snel opgelost, en blijkbaar is het ook een iets dat reeds langere tijd bestaat. Er was en update voor verschillende app's via de Windows store, nu heb ik niet onmiddellijk kunnen achterhalen welke app. update voor de foutmelding zorgde. Plots sloot de store zichzelf en gaf een foutmelding, met name  Code: 0x8000FFFF
CV: Sq0xRVOegUiHCtVa en een bericht op de pagina (store) later opnieuw te proberen te openen of opnieuw te laden.

Waarom zouden we dan ook niet gebruik maken van het net om te achterhalen wat de juiste betekenis is/was van Code: 0x8000FFFF, de andere code kan bij iedereen verschillend zijn. De oplossing die bij mij werkte/gewerkt heeft is deze maal niet afkomstig van MS zelf maar van pchulplijn.nl

windows-app-store-werkt-niet-meer-0x8000 Wanneer Windows Store wordt geopend, verschijnt er een wit scherm met daarin in grote letters "Probeer het opnieuw. Pagina kan niet worden geladen. De foutcode is 0x8000FFFF". Als eerste zal een algemeen netwerk of internet probleem moeten worden uitgesloten. De internetverbinding kan eenvoudig worden gecontroleerd door een website te bezoeken met bijvoorbeeld nieuwsartikelen. Is daar geen probleem mee, dan is er wat anders aan de hand. Een veel voorkomende oorzaak zijn bepaalde beveiligingsinstellingen. Lees hier hoe je met een paar handelingen weer toegang kunt krijgen.

0x8000FFFF: Windows Store werkt niet meer

0x8000FFFF-windows-store.jpg

Stap 1: 
Open Internet Opties via het configuratiescherm.

internetopties-configuratiescherm.jpg

Stap 2:
Klik op het tabblad "geavanceerd". Zoek onder al deze instellingen naar de onderdelen "TLS gebruiken".
Deze dienen geactiveerd te zijn. Mogelijk zijn deze uitgevinkt zoals hieronder te zien is. Vink ze alle drie weer aan of druk op "geavanceerde instellingen herstellen"

Druk hierna op "toepassen" en daarna op "OK"

internet-opties-TLS.jpg

internet-opties-TLS-gebruiken.jpg

Bovengenoemde oplossing is mogelijk slechts één van meerdere oorzaken. Mocht je hulp nodig hebben om Windows Store weer te kunnen gebruiken.

Bron: pchulplijn.nl

PS: Na dit gedaan te hebben dient men de pc opnieuw op te starten (herstarten) en zou men terug moeten de store kunnen opstarten.

Windows... anno 2017 nog steeds meldingen geven met de inhoud: "0x8000FFFF" Zou toch anders moeten kunnen. :)

4 uur geleden zei Draakie:

Windows... anno 2017 nog steeds meldingen geven met de inhoud: "0x8000FFFF" Zou toch anders moeten kunnen. :)

Het zou anders Windows niet zijn, maar ik moet zeggen de nieuwe update(upgrate) draait beter dan voor ik het gedaan heb. Sluit sneller, defender maakt het niet meer moeilijk en is duidelijker, instellingen zitten meer in de nieuwe w10 instellingen menu. We zijn er nog niet, en Windows kenende zal dat ook nooit gebeuren, maar ze zijn op de goede weg.