wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Welke Virusscanner op Windows 10

Hoi, ik ben geüpgrade van Windows 8 naar Windows 10. Ik zoek een gratis virusscanner voor Windows 10. Ik hoorde wel dat er al een scanner van Windows in zit maar waar zit die dan? Ik zie nergens een icoon?

Welke gratis virusscanner kan ik het beste gebruiken voor Windows 10?

Lynn

Men heet natuurlijk verschillende mogelijkheden maar u kan eens kijken op de volgende pagina Anti-Virus 

Dank je, er staan er een heleboel. Ik ga avira proberen. Iemand die daar ervaring mee heeft icm Windows 10?

Windows Defender is de standaard virusscanner voor Windows 10. Zoek op je pc naar de Instellingen voor Windows Defender, daar kan je de verschillende onderdelen in- en uitschakelen. Voor normaal pc gebruik is het gebruik van Windows Defender voldoende. Wel is aan te raden om de gratis versie van Malwarebytes te installeren op je pc en deze regelmatig je pc te laten scannen.

Ik geef nog altijd de voorkeur aan AVG. Wel goed op letten dat je de basisbescherming neemt, anders krijg je een trial die na 30 dagen verloopt.

Avg! Die kon ik nog van vroeger! Deze is geïnstalleerd en werkt als een trein! Dank je