Usenet server voor of achter vpn server?
Citaat van rico18 op 21 december 2020, 21:07Misschien een domme vraag, maar waar bevind zich de usenet server voor of achter de vpn server? Ik heb lang zitten zoeken en schema's bekeken maar ik kan het niet vinden. De provider bevind zich tussen pc en de vpn server.
Misschien een domme vraag, maar waar bevind zich de usenet server voor of achter de vpn server? Ik heb lang zitten zoeken en schema's bekeken maar ik kan het niet vinden. De provider bevind zich tussen pc en de vpn server.
Citaat van Demo op 21 december 2020, 21:38Zodra je VPN ingeschakeld is loopt al jouw Internet activiteit via het IP-adres wat jouw VPN op dat moment aangeeft. Daar valt alle activiteit onder, of het nu gaat om surfen via een browser of downloaden via Torrents of Binaries Nieuwsgroepen. Al jouw activiteit is in principe niet meer naar jouw originele Provider IP-adres te herleiden.
Het antwoord op jouw vraag is dus dat wanneer je VPN aan hebt staan het downloaden via jouw Usenet Server daarachter geschakeld is.
Zodra je VPN ingeschakeld is loopt al jouw Internet activiteit via het IP-adres wat jouw VPN op dat moment aangeeft. Daar valt alle activiteit onder, of het nu gaat om surfen via een browser of downloaden via Torrents of Binaries Nieuwsgroepen. Al jouw activiteit is in principe niet meer naar jouw originele Provider IP-adres te herleiden.
Het antwoord op jouw vraag is dus dat wanneer je VPN aan hebt staan het downloaden via jouw Usenet Server daarachter geschakeld is.
Citaat van William op 22 december 2020, 09:16Voor de duidelijkheid nog een plaatje met tekst
Geen VPN:
MIJN-COMPUTER --> PROVIDER (Ziggo/ KPN etc) --> INTERNET --> Usenet provider --> Gegevens usenet
Met VPN:
MIJN-COMPUTER --> PROVIDER (Ziggo/ KPN etc) --> INTERNET --> VPN Provider -> Internet via VPN-->Usenet provider --> Gegevens usenet
Voor de duidelijkheid nog een plaatje met tekst
Geen VPN:
MIJN-COMPUTER --> PROVIDER (Ziggo/ KPN etc) --> INTERNET --> Usenet provider --> Gegevens usenet
Met VPN:
MIJN-COMPUTER --> PROVIDER (Ziggo/ KPN etc) --> INTERNET --> VPN Provider -> Internet via VPN-->Usenet provider --> Gegevens usenet