do. mei 15th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

mkv voor Android?

Hallo iedereen,

enig idee films/series met mkv bestanden ook aftespelen zijn op je android tablet?

Ik heb een complete serie op mkv gedownload en het duurt best een lange tijd als ik die omzet naar avi voor op mijn tablet. Vandaar dat ik eigenlijk hoop dat het niet nodig is.

Alvast bedankt voor een eventueel antwoord,

fijn weekend verder.

gr. Oita

Dat kan gelukkig net als de computer met vlc media player. De tool is gratis en werkt geweldig!

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.videolan.vlc

Veel plezier!

Ga het meteen broberen ! Bedankt Duken voor het (zeer snelle) antwoord ! (oh wat scheelt me dat een  hoop werk, tadatada)

Goed om te horen! Veel kijk plezier op de tablet :)

Nou ik heb het uitgeprobeerd, en het werkt inderdaad !!!!!  De VCL android app speelt mkv bestanden af. Heerlijk, dat scheelt mij echt veel converteer werk. Nogmaals bedankt voor de tip/het antwoord Duken.

VLC speelt eigenlijk elk type media bestand af, op Dolby Atmos na als ik het goed heb, maar ik verwacht niet dat de doorsnee gebruiker hier last van zal hebben :)

Maar geldt dat ook voor VCL Android dat je elk media bestand kan afspelen (behalve dan dat Dolby Atmos natuurlijk) ?

Ja als het goed is wel. Tenminste ben nog niks tegengekomen dat hij niet kon afspelen, hij had alleen moeite met de x265 codec, maar dat kwam doordat de hardware van mijn telefoon dat niet helemaal aankon.

Nou ga ik voor de gein toch eens een vob bestand proberen, wie weet ?!