Mijn externe harde schrijf gaat niet werken op mijn dvd speler of tv
Citaat van ShadowMaster op 21 december 2020, 11:03Hallo allen
kan iemand mij helpen ik heb een externe harde schrijf van seagate waar ik juist hele leuke kerstfilms op heb gezet voor het gezin.
Echter pakt deze externe harde schrijf niet wel op mijn laptop en pc maar niet op mijn tv of Blu-ray-dvd speler
iemand tips hoe ik deze wel aan de praat krijg.
Heb nog andere harde schrijven ook externe van wd maar die doen het wel op mijn tv of Blu-ray-dvd speler alleen deze wilt op 1 of andere manier niet aan gaan ?
Hopelijk heeft iemand voor mij de juiste tip !
Alvast bedankt
zou fijn zijn, dan kan ik de kerstfilms kijken en anders maar over zetten weer naar een andere schrijf
Hallo allen
kan iemand mij helpen ik heb een externe harde schrijf van seagate waar ik juist hele leuke kerstfilms op heb gezet voor het gezin.
Echter pakt deze externe harde schrijf niet wel op mijn laptop en pc maar niet op mijn tv of Blu-ray-dvd speler
iemand tips hoe ik deze wel aan de praat krijg.
Heb nog andere harde schrijven ook externe van wd maar die doen het wel op mijn tv of Blu-ray-dvd speler alleen deze wilt op 1 of andere manier niet aan gaan ?
Hopelijk heeft iemand voor mij de juiste tip !
Alvast bedankt
zou fijn zijn, dan kan ik de kerstfilms kijken en anders maar over zetten weer naar een andere schrijf
Citaat van William op 21 december 2020, 15:02Heb je een schijf met een externe voeding? Soms heeft een TV of DVD speler onvoldoende stroom mee, dan kan je een andere USB poort proberen zodat hij aanspint.
Als hij wel aangaat maar de schijf niet uitleest kan het komen door de grote / type / partitie oid. Wat voor type schijf heb je?
Heb je een schijf met een externe voeding? Soms heeft een TV of DVD speler onvoldoende stroom mee, dan kan je een andere USB poort proberen zodat hij aanspint.
Als hij wel aangaat maar de schijf niet uitleest kan het komen door de grote / type / partitie oid. Wat voor type schijf heb je?
Citaat van Demo op 21 december 2020, 15:55Misschien kan je wat informatie vinden op de volgende website; https://nl.techinfus.com/cifrovaya/televizor/ne-vidit-vneshnij-zhestkij-disk.html
Misschien kan je wat informatie vinden op de volgende website; https://nl.techinfus.com/cifrovaya/televizor/ne-vidit-vneshnij-zhestkij-disk.html
Citaat van ShadowMaster op 22 december 2020, 10:57
deze heb ik SEAGATE 1TB Expansion+ Portable gekocht bij mediamarkt
SEAGATE 1TB Expansion+ Portable kopen? | MediaMarkt
ik zie wel dat de hardeschrijf aan gaat want het lampje gaat blauw branden op de harde schrijf
maar op de tv gebeurd niks, ook als ik ga kijken in het menu bij alles wat er aan gesloten is bij de tv staat deze er niet bij.
ik dacht eerst dat het lag aan omdat die op automatische uit stond maar dat nu op aan gezet en een andere harde schrijf gebruikt wel ander merk van WD en die springt wel aan alleen duurt wel eventjesook al in andere usb poort geprobeerd zitten er 2 onder elkaar maar ook dat hielp tot nu toe niet.
deze heb ik SEAGATE 1TB Expansion+ Portable gekocht bij mediamarkt
SEAGATE 1TB Expansion+ Portable kopen? | MediaMarkt
ik zie wel dat de hardeschrijf aan gaat want het lampje gaat blauw branden op de harde schrijf
maar op de tv gebeurd niks, ook als ik ga kijken in het menu bij alles wat er aan gesloten is bij de tv staat deze er niet bij.
ik dacht eerst dat het lag aan omdat die op automatische uit stond maar dat nu op aan gezet en een andere harde schrijf gebruikt wel ander merk van WD en die springt wel aan alleen duurt wel eventjes
ook al in andere usb poort geprobeerd zitten er 2 onder elkaar maar ook dat hielp tot nu toe niet.
Citaat van Demo op 22 december 2020, 12:19Jouw Seagate HD heeft een USB 3.0 aansluiting en dat is waarschijnlijk de reden dat jouw TV de schijf niet ziet. Op de website onder mijn eerder gegeven linkje staat ook aangegeven dat het mogelijk is dat jouw TV USB 2.0 aansluitingen heeft en dat er dan onvoldoende voeding naar jouw Seagate HD gaat.
In dat geval zou een Y-splitter uitkomst kunnen bieden omdat je tenslotte toch 2 USB ingangen hebt op jouw TV. https://www.allekabels.nl/usb-30-kabel/4545/1286201/usb-30-y-kabel.html Je kan in dat geval zorgen dat de Seagate HD door het gebruiken van beide ingangen op je TV wel voldoende voeding krijgt.
Jouw Seagate HD heeft een USB 3.0 aansluiting en dat is waarschijnlijk de reden dat jouw TV de schijf niet ziet. Op de website onder mijn eerder gegeven linkje staat ook aangegeven dat het mogelijk is dat jouw TV USB 2.0 aansluitingen heeft en dat er dan onvoldoende voeding naar jouw Seagate HD gaat.
In dat geval zou een Y-splitter uitkomst kunnen bieden omdat je tenslotte toch 2 USB ingangen hebt op jouw TV. https://www.allekabels.nl/usb-30-kabel/4545/1286201/usb-30-y-kabel.html Je kan in dat geval zorgen dat de Seagate HD door het gebruiken van beide ingangen op je TV wel voldoende voeding krijgt.
Citaat van ShadowMaster op 22 december 2020, 12:44@Skeletor dus als ik die kabel koop die je hierboven bij alle kabels zou deze seagate moeten werken ?
@Skeletor dus als ik die kabel koop die je hierboven bij alle kabels zou deze seagate moeten werken ?
Citaat van ShadowMaster op 22 december 2020, 12:51heb de kabel maar zovast besteld , kan nooit kwaad
![]()
Bedankt al zovast , komt waarschijnlijk morgen in huis al dus zou mooi zijn kunnen we tijdens de kerst toch nog wat van deze films bekijken
heb de kabel maar zovast besteld , kan nooit kwaad
Bedankt al zovast , komt waarschijnlijk morgen in huis al dus zou mooi zijn kunnen we tijdens de kerst toch nog wat van deze films bekijken
Citaat van Demo op 22 december 2020, 12:543 minuten geleden zei ShadowMaster:@Skeletor dus als ik die kabel koop die je hierboven bij alle kabels zou deze seagate moeten werken ?
Ik weet niet of ik de correcte kabel onder de link heb staan, want dat is Afhankelijk van de USB ingang op jouw Seagate HD. Dat kan een normale Female USB zijn, maar ook een Micro Female. Ik vermoed dat de ingang op de Seagate een normale female is, dan moet jouw y-splitter 3 male stekers hebben. https://www.allekabels.nl/usb-30-kabel/4545/1155972/usb-30-y-kabel.html
Ik zeg overigens niet dat de seagate dan wel zichtbaar is op jouw TV, maar dat is wel 1 van de mogelijkheden.
3 minuten geleden zei ShadowMaster:@Skeletor dus als ik die kabel koop die je hierboven bij alle kabels zou deze seagate moeten werken ?
Ik weet niet of ik de correcte kabel onder de link heb staan, want dat is Afhankelijk van de USB ingang op jouw Seagate HD. Dat kan een normale Female USB zijn, maar ook een Micro Female. Ik vermoed dat de ingang op de Seagate een normale female is, dan moet jouw y-splitter 3 male stekers hebben. https://www.allekabels.nl/usb-30-kabel/4545/1155972/usb-30-y-kabel.html
Ik zeg overigens niet dat de seagate dan wel zichtbaar is op jouw TV, maar dat is wel 1 van de mogelijkheden.
Citaat van ShadowMaster op 22 december 2020, 14:32@Skeletor ik heb eerst die ene besteld die in vorige bericht, als niet goed is stuur ik het wel gewoon retour als dat kan
@Skeletor ik heb eerst die ene besteld die in vorige bericht, als niet goed is stuur ik het wel gewoon retour als dat kan