Kaspersky software ook in deze tijd?
Citaat van downloadfan op 6 mei 2025, 19:14
Citaat van downloadfan op 1 maart 2022, 15:38Kaspersky is voor mij nog steeds de nr. 1 qua antivirusprogramma
Maar nu alle Russische bedrijven geweerd worden en geldstromen worden afgesloten, is dit nog steeds een verstandige software voor de digitale beveiliging van ondermeer je bankzaken?
Kaspersky is voor mij nog steeds de nr. 1 qua antivirusprogramma
Maar nu alle Russische bedrijven geweerd worden en geldstromen worden afgesloten, is dit nog steeds een verstandige software voor de digitale beveiliging van ondermeer je bankzaken?
Citaat van downloadfan op 1 maart 2022, 15:57Serieus goede vraag, ook één waar ik al mee in mijn hoofd zat. Nu heb ik zelf niet de software van Kaspersky.
Toch zou ik overwegen om Kaspersky van je computer te verwijderen. Antivirus software zit zo verweven in je operation system dat mee definitie updates er vanuit de Russische overheid spul kan meekomen in je PC wat je eigenlijk niet wilt. Dit is allemaal gebaseerd op gevoel. Feiten heb ik niet. Ze zijn eerder "verhuist" naar Zweden.
De keuze moet je zelf maken.
Serieus goede vraag, ook één waar ik al mee in mijn hoofd zat. Nu heb ik zelf niet de software van Kaspersky.
Toch zou ik overwegen om Kaspersky van je computer te verwijderen. Antivirus software zit zo verweven in je operation system dat mee definitie updates er vanuit de Russische overheid spul kan meekomen in je PC wat je eigenlijk niet wilt. Dit is allemaal gebaseerd op gevoel. Feiten heb ik niet. Ze zijn eerder "verhuist" naar Zweden.
De keuze moet je zelf maken.
Citaat van gast op 1 maart 2022, 16:06Ook dit zal zwaar onder vuur komen te liggen in de Westerse samenleving, maar het is wel een feit dat Kaspersky als 1 van de beste Antivirus Software geldt. Onderstaand een overzichtje van de beste 5, waarbij wel opvalt dat Kaspersky de enige is in dit rijtje zonder Gratis versie;
De beste antivirus van 2022: een samenvattingOp zoek naar de beste virusscanner van 2022? Wij hebben vijf opties voor je op een rijtje gezet!
SPECIFICATIE KASPERSKY AVIRA BITDEFENDER AVG AVAST Prijs (per jaar, goedkoopste) €26,59 €44,95 €19,99 €34,99 €69,99 Besturingssystemen* Windows, Mac, Android, iOS Windows, Mac, (Android, iOS) Windows, (Mac, Android, iOS) Windows, (Mac, Android, iOS) Windows, (Mac, Android, iOS) Aantal apparaten* 1-5 1-5 1-5 1-10 1-10 Gratis versie? ✖ ✔ ✔ ✔ ✔ AV-test score (percentage geblokkeerde malware) 99.7% 99.3% 99.6% 99.7% 99.7% Real-time virus en malwarebescherming ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ Virusscanfunctie ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ Firewall ✔ ✔* ✔* ✔ ✔* Veilig online bankieren ✔* ✖ ✔* ✔* ✔* Phishing-bescherming ✔* ✔ ✔* ✔* ✔* Bescherming tegen ransomware ✔ ✔ ✔ ✔* ✔ Ouderlijk toezicht ✔* ✖ ✔* ✖ ✖ Wachtwoordbeheer ✔* ✔* ✔* ✔* ✔* Back-ups ✔* ✖ ✖ ✖ ✖ Adblocker ✔ ✔ ✖ ✔* ✔* Software updater ✔ ✔* ✔* ✔ ✔* Anti-tracking ✔ ✔ ✔* ✔* ✖ Computer clean-up ✔ ✔* ✖ ✔* ✔* Webcambeveiliging ✔ ✖ ✔* ✔* ✔*
Ook dit zal zwaar onder vuur komen te liggen in de Westerse samenleving, maar het is wel een feit dat Kaspersky als 1 van de beste Antivirus Software geldt. Onderstaand een overzichtje van de beste 5, waarbij wel opvalt dat Kaspersky de enige is in dit rijtje zonder Gratis versie;
Op zoek naar de beste virusscanner van 2022? Wij hebben vijf opties voor je op een rijtje gezet!
SPECIFICATIE | KASPERSKY | AVIRA | BITDEFENDER | AVG | AVAST |
---|---|---|---|---|---|
Prijs (per jaar, goedkoopste) | €26,59 | €44,95 | €19,99 | €34,99 | €69,99 |
Besturingssystemen* | Windows, Mac, Android, iOS | Windows, Mac, (Android, iOS) | Windows, (Mac, Android, iOS) | Windows, (Mac, Android, iOS) | Windows, (Mac, Android, iOS) |
Aantal apparaten* | 1-5 | 1-5 | 1-5 | 1-10 | 1-10 |
Gratis versie? | ✖ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
AV-test score (percentage geblokkeerde malware) | 99.7% | 99.3% | 99.6% | 99.7% | 99.7% |
Real-time virus en malwarebescherming | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Virusscanfunctie | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Firewall | ✔ | ✔* | ✔* | ✔ | ✔* |
Veilig online bankieren | ✔* | ✖ | ✔* | ✔* | ✔* |
Phishing-bescherming | ✔* | ✔ | ✔* | ✔* | ✔* |
Bescherming tegen ransomware | ✔ | ✔ | ✔ | ✔* | ✔ |
Ouderlijk toezicht | ✔* | ✖ | ✔* | ✖ | ✖ |
Wachtwoordbeheer | ✔* | ✔* | ✔* | ✔* | ✔* |
Back-ups | ✔* | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ |
Adblocker | ✔ | ✔ | ✖ | ✔* | ✔* |
Software updater | ✔ | ✔* | ✔* | ✔ | ✔* |
Anti-tracking | ✔ | ✔ | ✔* | ✔* | ✖ |
Computer clean-up | ✔ | ✔* | ✖ | ✔* | ✔* |
Webcambeveiliging | ✔ | ✖ | ✔* | ✔* | ✔* |
Citaat van downloadfan op 1 maart 2022, 16:15Op 14 mei 2018 draagt het Nederlandse kabinet de Rijksoverheid op de antivirussoftware van Kaspersky Lab niet langer te gebruiken en uit te faseren.
Er zijn voor het kabinet drie redenen om deze keuze te maken: 1. Antivirussoftware heeft uitgebreide en diepgaande toegang tot een computer. Zulke toegang kan misbruikt worden voor spionage en sabotage. 2. Als Russisch bedrijf is Kaspersky Lab volgens Russische wetgeving verplicht om bij de overheid mee te werken als de Russische inlichtingendiensten hierom verzoeken. 3. De Russische Federatie heeft een offensief cyberprogramma. Dat laatste betekent dat het land met behulp van computers actief spionage en sabotage pleegt.
Dat was toen actueel in het nieuws, nu hoor ik daar met de oorlog die gaande is, er verder weinig over terwijl nog heel veel bedrijven en particulieren hun systeem met kaspersky hebben beveiligd. In Belgie draaid volgens mij de overheid nog steeds voor een groot deel op Kaspersky software en ik doe er ook nog met alle tevredenheid mijn bankzaken mee. Wel vreemd nu je overal hoort dat Russische bedrijven geweerd worden, niets over Kaspersky wordt gemeld die toch nog steeds over een groot deel van de digitale beveiliging in ons land zorgt.
Op 14 mei 2018 draagt het Nederlandse kabinet de Rijksoverheid op de antivirussoftware van Kaspersky Lab niet langer te gebruiken en uit te faseren.
Er zijn voor het kabinet drie redenen om deze keuze te maken: 1. Antivirussoftware heeft uitgebreide en diepgaande toegang tot een computer. Zulke toegang kan misbruikt worden voor spionage en sabotage. 2. Als Russisch bedrijf is Kaspersky Lab volgens Russische wetgeving verplicht om bij de overheid mee te werken als de Russische inlichtingendiensten hierom verzoeken. 3. De Russische Federatie heeft een offensief cyberprogramma. Dat laatste betekent dat het land met behulp van computers actief spionage en sabotage pleegt.
Dat was toen actueel in het nieuws, nu hoor ik daar met de oorlog die gaande is, er verder weinig over terwijl nog heel veel bedrijven en particulieren hun systeem met kaspersky hebben beveiligd. In Belgie draaid volgens mij de overheid nog steeds voor een groot deel op Kaspersky software en ik doe er ook nog met alle tevredenheid mijn bankzaken mee. Wel vreemd nu je overal hoort dat Russische bedrijven geweerd worden, niets over Kaspersky wordt gemeld die toch nog steeds over een groot deel van de digitale beveiliging in ons land zorgt.
Citaat van William Bever op 1 maart 2022, 16:45KASPERSKY goed of niet goed, maakt mij niet uit, liever minder goed spul maar een goed gevoel. 99.7% of 99.3% dat zou ik op de koop toenemen. Conclusie geen RU spul omdat dat niet goed voelt voor mij.
KASPERSKY goed of niet goed, maakt mij niet uit, liever minder goed spul maar een goed gevoel. 99.7% of 99.3% dat zou ik op de koop toenemen. Conclusie geen RU spul omdat dat niet goed voelt voor mij.
Citaat van gast op 1 maart 2022, 17:521 uur geleden zei Tuinbever:KASPERSKY goed of niet goed, maakt mij niet uit, liever minder goed spul maar een goed gevoel. 99.7% of 99.3% dat zou ik op de koop toenemen. Conclusie geen RU spul omdat dat niet goed voelt voor mij.
Helemaal mee eens @Tuinbever, want Kaspersky mag dan een top kwaliteit beveiliging leveren, maar is absoluut niet zaligmakend. Er zullen hier in dit topic in no time wel off topic reacties verschijnen, maar als het aan mij ligt komt er geen enkel Russisch product nog naar het westen incl. het gas. Zet dan die kraan van het bijna grootste gasveld ter wereld in Groningen maar weer open, ook al zal dat een stroom van bezwaren op gaan leveren.
1 uur geleden zei Tuinbever:KASPERSKY goed of niet goed, maakt mij niet uit, liever minder goed spul maar een goed gevoel. 99.7% of 99.3% dat zou ik op de koop toenemen. Conclusie geen RU spul omdat dat niet goed voelt voor mij.
Helemaal mee eens @Tuinbever, want Kaspersky mag dan een top kwaliteit beveiliging leveren, maar is absoluut niet zaligmakend. Er zullen hier in dit topic in no time wel off topic reacties verschijnen, maar als het aan mij ligt komt er geen enkel Russisch product nog naar het westen incl. het gas. Zet dan die kraan van het bijna grootste gasveld ter wereld in Groningen maar weer open, ook al zal dat een stroom van bezwaren op gaan leveren.
Citaat van downloadfan op 2 maart 2022, 14:39Ik snap eigenlijk sowieso niet waarom men nog andere virusscanners draait.. Windows Defender + Firewall doet zn werk prima, is up to date en zeker een stuk vriendelijker voor je PC.
Ik snap eigenlijk sowieso niet waarom men nog andere virusscanners draait.. Windows Defender + Firewall doet zn werk prima, is up to date en zeker een stuk vriendelijker voor je PC.
Citaat van downloadfan op 2 maart 2022, 17:06We hebben het hier veel over persoonlijke meningen, maar weet iemand of Kaspersky vanwege de Russische inval, daadwerkelijk verboden wordt in landen?
Ik kom nergens artikelen tegen, enkel oude berichten van 2018 maar zeker geen actuele.
We hebben het hier veel over persoonlijke meningen, maar weet iemand of Kaspersky vanwege de Russische inval, daadwerkelijk verboden wordt in landen?
Ik kom nergens artikelen tegen, enkel oude berichten van 2018 maar zeker geen actuele.
Citaat van downloadfan op 3 maart 2022, 12:49Joh, wat een discussie vind hier plaats ineens... Lange stukken tekst met hele lange zinnen. Ik ben halverwege gestopt met lezen. 🤡
@pinkelman De enige die je hier een goed antwoord op kan geven ben je zelf.. Vertrouw jij deze partij of niet..? Zelf zat ik dit artikel uit 2019 nog even te lezen
Wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is weet ik niet maar ik kan me best voorstellen dat men bij twijfel toch een andere scanner pakt. Je hebt een stukje vertrouwen in je virusscanner en als dat wegvalt dan denk ik dat je wat anders moet zoeken.
Joh, wat een discussie vind hier plaats ineens... Lange stukken tekst met hele lange zinnen. Ik ben halverwege gestopt met lezen. 🤡
@pinkelman De enige die je hier een goed antwoord op kan geven ben je zelf.. Vertrouw jij deze partij of niet..? Zelf zat ik dit artikel uit 2019 nog even te lezen
Wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is weet ik niet maar ik kan me best voorstellen dat men bij twijfel toch een andere scanner pakt. Je hebt een stukje vertrouwen in je virusscanner en als dat wegvalt dan denk ik dat je wat anders moet zoeken.