Hoe kom ik op het darkweb?
Citaat van nakax op 29 maart 2021, 07:00Ik wil graag het dark web bezoeken, ik begreep dat je daar ook kon downloaden en ik ben best wel nieuwsgierig. Heeft iemand hier tips voor of sites welke je makkelijk kan bezoeken. De tor browser voor het bezoeken heb ik geïnstalleerd maar weet nu niet hoe ik verder kan komen.
VPN staat hier trouwnes altijd aan dus dat is mooi extra.
Ik wil graag het dark web bezoeken, ik begreep dat je daar ook kon downloaden en ik ben best wel nieuwsgierig. Heeft iemand hier tips voor of sites welke je makkelijk kan bezoeken. De tor browser voor het bezoeken heb ik geïnstalleerd maar weet nu niet hoe ik verder kan komen.
VPN staat hier trouwnes altijd aan dus dat is mooi extra.
Citaat van Demo op 29 maart 2021, 10:41Technisch gezien is dit geen moeilijk proces. Je hoeft alleen maar Tor te installeren en te gebruiken. Ga naar www.torproject.org en download de Tor Browser Bundle, die alle benodigde tools bevat. Start het gedownloade bestand, kies een map waar de bestanden worden uitgepakt, open dan de map en klik op Start Tor Browser. Dat is alles.
Het Vidalia Configuratiescherm zal automatisch de gerandomiseerde netwerk-installatie afronden en, wanneer Tor gereed is, zal de browser openen. Als je klaar bent, hoef je alleen maar je browser te sluiten en alle andere verbindingen worden ook netjes verbroken.
Het lastigste van dit alles is om te weten waar je moet kijken op het Dark Web. Zodra je op het donkere web komt, kan je toegang krijgen tot de sites waarnaar de tabloids naar verwijzen. Dit betekent dat je een klik verwijderd zou kunnen zijn van sites die drugs, wapens en nog ergere dingen verkopen.
Forums en aanverwante sites zoals Reddit bieden lijsten van links, net als verschillende Wiki's, waaronder http://thehiddenwiki.org/ - een lijst die toegang biedt tot een aantal zeer slechte websites. Kijk vluchtig en wees voorzichtig.
Onder deze link staat een pagina met nog meer linkjes naar .onion websites
Technisch gezien is dit geen moeilijk proces. Je hoeft alleen maar Tor te installeren en te gebruiken. Ga naar http://www.torproject.org en download de Tor Browser Bundle, die alle benodigde tools bevat. Start het gedownloade bestand, kies een map waar de bestanden worden uitgepakt, open dan de map en klik op Start Tor Browser. Dat is alles.
Het Vidalia Configuratiescherm zal automatisch de gerandomiseerde netwerk-installatie afronden en, wanneer Tor gereed is, zal de browser openen. Als je klaar bent, hoef je alleen maar je browser te sluiten en alle andere verbindingen worden ook netjes verbroken.
Het lastigste van dit alles is om te weten waar je moet kijken op het Dark Web. Zodra je op het donkere web komt, kan je toegang krijgen tot de sites waarnaar de tabloids naar verwijzen. Dit betekent dat je een klik verwijderd zou kunnen zijn van sites die drugs, wapens en nog ergere dingen verkopen.
Forums en aanverwante sites zoals Reddit bieden lijsten van links, net als verschillende Wiki's, waaronder http://thehiddenwiki.org/ - een lijst die toegang biedt tot een aantal zeer slechte websites. Kijk vluchtig en wees voorzichtig.
Citaat van nakax op 29 maart 2021, 12:351 uur geleden zei Skeletor:Forums en aanverwante sites zoals Reddit bieden lijsten van links, net als verschillende Wiki's, waaronder http://thehiddenwiki.org/ - een lijst die toegang biedt tot een aantal zeer slechte websites. Kijk vluchtig en wees voorzichtig.
Dit is echt super. Hier ga ik mijzelf lekker in verliezen, zoveel nieuwe dingen. Ik zal wel opletten met die tabloid sites. Tabloid... nooit van gehoord. Super voor je informatie
1 uur geleden zei Skeletor:Forums en aanverwante sites zoals Reddit bieden lijsten van links, net als verschillende Wiki's, waaronder http://thehiddenwiki.org/ - een lijst die toegang biedt tot een aantal zeer slechte websites. Kijk vluchtig en wees voorzichtig.
Dit is echt super. Hier ga ik mijzelf lekker in verliezen, zoveel nieuwe dingen. Ik zal wel opletten met die tabloid sites. Tabloid... nooit van gehoord. Super voor je informatie
Citaat van Duken op 29 maart 2021, 20:05Mooie vraag, ik ben ook wel nieuwsgierig. Als de tijd er straks er is ga ik ook een kijken op het dark web.
Deze info en tip kwam ik ook tegen
Daniel is een uitstekend beginpunt van je avontuur op het dark web. Daniel kan je namelijk helpen bij het navigeren van het dark web en de Tor-browser in het algemeen. Immers, de webpagina van Daniel bevat zo’n 7000 dark web links, die ook nog eens gecategoriseerd zijn per thema om het iets makkelijker te maken. Daarbij heeft Daniel een zeer handige feature die je in één oogopslag laat zien welke websites ook echt online zijn. Erg handig natuurlijk. Zo hoef je niet één voor één te controleren welke links het doen.
Link naar Daniel: http://danielas3rtn54uwmofdo3x2bsdifr47huasnmbgqzfrec5ubupvtpid.onion/
En
Mooie vraag, ik ben ook wel nieuwsgierig. Als de tijd er straks er is ga ik ook een kijken op het dark web.
Deze info en tip kwam ik ook tegen
Daniel is een uitstekend beginpunt van je avontuur op het dark web. Daniel kan je namelijk helpen bij het navigeren van het dark web en de Tor-browser in het algemeen. Immers, de webpagina van Daniel bevat zo’n 7000 dark web links, die ook nog eens gecategoriseerd zijn per thema om het iets makkelijker te maken. Daarbij heeft Daniel een zeer handige feature die je in één oogopslag laat zien welke websites ook echt online zijn. Erg handig natuurlijk. Zo hoef je niet één voor één te controleren welke links het doen.
Link naar Daniel: http://danielas3rtn54uwmofdo3x2bsdifr47huasnmbgqzfrec5ubupvtpid.onion/
En
Citaat van William op 29 maart 2021, 21:53Tor is wat wordt aangeduid als een "darknet" - dat wil zeggen, een anonimiteitsnetwerk waarvoor speciale software nodig is om toegang te krijgen.
Er zijn nogal wat andere darknets, maar enkele van de meest populaire zijn:
- I2P -> I2P Anonymous Network
is een van de andere meest bekende darknets. "I2P" staat voor "Invisible Internet Project" en is een anoniem overlay-netwerk. Wanneer je er voor het eerst verbinding mee maakt, ziet u een pagina als deze:
- Freenet -> Freenet
is een peer-to-peer (P2P) anonimiteitsnetwerk dat, net als I2P, beschikt over zijn eigen e-mail-, berichten-, chat-, blogplatforms en websitehosting. Freenet heeft momenteel geen eigen speciale browser - in plaats daarvan gebruikt het het programma FProxy zodat je er toegang toe hebt via Firefox, enz. Deze schermafbeelding is van een oudere versie van Freenet, maar het ziet er nog steeds ongeveer hetzelfde uit:
is precies wat het daar zegt - een anonimiteitsnetwerk dat dezelfde cryptografie gebruikt als bitcoin, gecombineerd met het BitTorrent-netwerk. Net als Freenet is het een P2P-netwerk.
Ik heb deze niet zoveel gebruikt als de anderen, maar net als de bovenstaande heeft het een soortgelijk doel: weerstand tegen censuur, het delen van bestanden en anonimiteit. Voor zover ik begrijp, lijkt het op Freenet, omdat het ook platforms heeft voor anonieme berichten en e-mail. Dit zijn de belangrijkste netwerken die ik ken, hoewel er nog andere in ontwikkeling zijn, en ik verwacht er in de nabije toekomst nog veel meer.
Tor is wat wordt aangeduid als een "darknet" - dat wil zeggen, een anonimiteitsnetwerk waarvoor speciale software nodig is om toegang te krijgen.
Er zijn nogal wat andere darknets, maar enkele van de meest populaire zijn:
- I2P -> I2P Anonymous Network
is een van de andere meest bekende darknets. "I2P" staat voor "Invisible Internet Project" en is een anoniem overlay-netwerk. Wanneer je er voor het eerst verbinding mee maakt, ziet u een pagina als deze:
- Freenet -> Freenet
is een peer-to-peer (P2P) anonimiteitsnetwerk dat, net als I2P, beschikt over zijn eigen e-mail-, berichten-, chat-, blogplatforms en websitehosting. Freenet heeft momenteel geen eigen speciale browser - in plaats daarvan gebruikt het het programma FProxy zodat je er toegang toe hebt via Firefox, enz. Deze schermafbeelding is van een oudere versie van Freenet, maar het ziet er nog steeds ongeveer hetzelfde uit:
is precies wat het daar zegt - een anonimiteitsnetwerk dat dezelfde cryptografie gebruikt als bitcoin, gecombineerd met het BitTorrent-netwerk. Net als Freenet is het een P2P-netwerk.
Ik heb deze niet zoveel gebruikt als de anderen, maar net als de bovenstaande heeft het een soortgelijk doel: weerstand tegen censuur, het delen van bestanden en anonimiteit. Voor zover ik begrijp, lijkt het op Freenet, omdat het ook platforms heeft voor anonieme berichten en e-mail. Dit zijn de belangrijkste netwerken die ik ken, hoewel er nog andere in ontwikkeling zijn, en ik verwacht er in de nabije toekomst nog veel meer.
Citaat van guguuihuifhidhfihellboy op 30 maart 2021, 11:48bedankt voor de uitleg binnekort eens proberen
bedankt voor de uitleg binnekort eens proberen