Forum

of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Gratis virus scanner downloaden?

Beste allemaal,

Mijn vader heeft een nieuwe Windows laptop en heeft mij gevraagd of ik daar een goede virus scanner op wil zetten. Nu is mijn vraag waar kan ik een goede virus scanner vinden die ik gratis kan downloaden?

Alvast hartstikke bedankt!

Vaak komt het beste advies van iemand die geen directe binding heeft met een leverancier van beveiliging software en dan zou ik het lijstje eens bekijken van Safety Detectives

Bedankt voor je linkje, hier ga ik mee aan de slag!

Ik gebruik wel de betaalde versie, reeds jaren naar tevredenheid na jaren gebruik gemaakt te hebben van allerlei gratis versies, maar indien men zoekt naar een gratis anti-virus bescherming kan ik de gratis versie van Kaspersky aanbevelen Kaspersky Security Cloud – Free je kan ook hier kijken dan ziet u het in het Nederlands.     

Misshien wat laat, maar @Monkie had ook een mooi artikel geplaatst over de beste antivirus scanner:

Ik blijf van mening dat voor het thuisgebruik de ingebouwde versie van Windows 10 beveiliging, ruimschoots voldoende protectie bied. Wij weten nu eenmaal dat het grootste virus jij zelf bent, dit door onze onuitputtelijke nieuwsgierigheid en drang om op alles te klikken wat voorbij komt. Bewustwording van gevaar is iets dat we ons eigen moeten maken, en onze natuurlijke drang alles te willen weten wat er achter een link schuilt bedwingen. Alleen dat zal ons uiteindelijk helpen.

Het is belangrijk om een gratis virus scanner te downloaden om je computer veilig te houden. Zorg ervoor dat je een betrouwbare versie kiest. Dit helpt je om virussen en andere gevaarlijke software te voorkomen.