Google chromecast en streamen van films
Citaat van marthaeen op 17 februari 2018, 20:03Weet niet of ik hier goed zit,maar kan je ook streamen met de chromecast?
Ben al een tijdje bezig maar kom niet verder dan youtube.
Heb er nog geen verstand van dus als iemand mij wegwijs kan maken zou ik heel blij zijn.
Groetjes Marthaeen
Weet niet of ik hier goed zit,maar kan je ook streamen met de chromecast?
Ben al een tijdje bezig maar kom niet verder dan youtube.
Heb er nog geen verstand van dus als iemand mij wegwijs kan maken zou ik heel blij zijn.
Groetjes Marthaeen
Citaat van Meh Meh op 17 februari 2018, 22:00Ik ga ervanuit dat je een PC hebt en daar vandaan wilt streamen.
Je moet ervoor zorgen dat de Chromecast je PC kan vinden. Dat kan als je PC een WiFi adapter heeft.
Een goedkope WiFi adapter kost een euro of 5, wil je een snellere adapter dan kost dat wat meer geld.
Hier zie je een overzicht. Waar je in Nederland 60 euro voor betaald, kost bij een website zoals Gearbest 20 euro.
Misschien kan @Duken of @Draakie je helpen met een Gearbest link zodat je een goede WiFi adapter kan bestellen, met veel korting.Als je een WiFi adapter hebt, kan je je PC verbinden met de Chromecast.
Dat kan middels een paar stappen. Hier is een korte handleiding.
Als je PC wordt herkent, kan je films, series, foto's en muziek naar je Chromecast streamen.Heb je een laptop? Dan heb je geen WiFi adapter nodig, in bijna alle laptops zit een WiFi ontvanger ingebouwd.
Ook smartphones beschikken over WiFi. Als je smartphone wordt herkent door de Chromecast kan je een film die op je smartphone staat streamen naar TV.
Ik gebruikte altijd de app Localcast om films te streamen van mijn smartphone naar de Chromecast. Ook Popcorn Time werkte in die tijd nog goed.
Hier kan je meer lezen over streamen naar de Chromecast. Misschien zie ik het een en ander over het hoofd.
De laatste keer dat ik Chromecast gebruikte was voordat het nieuwere model uitkwam. Dat is anderhalf jaar geleden als ik het goed heb.
Ik ga ervanuit dat je een PC hebt en daar vandaan wilt streamen.
Je moet ervoor zorgen dat de Chromecast je PC kan vinden. Dat kan als je PC een WiFi adapter heeft.
Een goedkope WiFi adapter kost een euro of 5, wil je een snellere adapter dan kost dat wat meer geld.
Hier zie je een overzicht. Waar je in Nederland 60 euro voor betaald, kost bij een website zoals Gearbest 20 euro.
Misschien kan @Duken of @Draakie je helpen met een Gearbest link zodat je een goede WiFi adapter kan bestellen, met veel korting.
Als je een WiFi adapter hebt, kan je je PC verbinden met de Chromecast.
Dat kan middels een paar stappen. Hier is een korte handleiding.
Als je PC wordt herkent, kan je films, series, foto's en muziek naar je Chromecast streamen.
Heb je een laptop? Dan heb je geen WiFi adapter nodig, in bijna alle laptops zit een WiFi ontvanger ingebouwd.
Ook smartphones beschikken over WiFi. Als je smartphone wordt herkent door de Chromecast kan je een film die op je smartphone staat streamen naar TV.
Ik gebruikte altijd de app Localcast om films te streamen van mijn smartphone naar de Chromecast. Ook Popcorn Time werkte in die tijd nog goed.
Hier kan je meer lezen over streamen naar de Chromecast. Misschien zie ik het een en ander over het hoofd.
De laatste keer dat ik Chromecast gebruikte was voordat het nieuwere model uitkwam. Dat is anderhalf jaar geleden als ik het goed heb.
Citaat van Duken op 18 februari 2018, 07:17Ik gebruik zelf Plex als mediasoftware om content te sturen naar de Chromecast.
Deze software installeer je op je pc / smartphone en daarna kan je de films welke Plex ziet streamen naar je Chromecast.
Ik gebruik zelf Plex als mediasoftware om content te sturen naar de Chromecast.
Deze software installeer je op je pc / smartphone en daarna kan je de films welke Plex ziet streamen naar je Chromecast.
Citaat van William op 18 februari 2018, 07:49Emby is ook een mooi stukje software die je hiervoor kunt gebruiken. Installeer de app op je pc/ smartphone/ tablet of je kunt gebruik maken van de Emby web client.
Emby is ook een mooi stukje software die je hiervoor kunt gebruiken. Installeer de app op je pc/ smartphone/ tablet of je kunt gebruik maken van de Emby web client.
Citaat van marthaeen op 18 februari 2018, 11:02Zo dan ik kan wel even vooruit met uitproberen.
Hartelijk dank voor jullie uitleg,nu kijken of ik het snap
Zo dan ik kan wel even vooruit met uitproberen.
Hartelijk dank voor jullie uitleg,nu kijken of ik het snap
Citaat van William op 18 februari 2018, 17:39Dat is uiteraard niet de bedoeling. Heb je deze stappen al doorgenomen?
Dat is uiteraard niet de bedoeling. Heb je deze stappen al doorgenomen?
Citaat van marthaeen op 19 februari 2018, 08:56Ja heb ik.
Zit nu te kijken hoe ik de apps erop krijgt maar kan niet vinden hoe ik dat moet doen.
Ik ga steeds naar apps of download maar er gebeurt niks.
Ja heb ik.
Zit nu te kijken hoe ik de apps erop krijgt maar kan niet vinden hoe ik dat moet doen.
Ik ga steeds naar apps of download maar er gebeurt niks.
Citaat van William op 19 februari 2018, 09:21Probeer je de app voor bijvoorbeeld Android of iOS te installeren?
Zo ja, dan dien je dit via je smartphone of tablet te doen.Hieronder staan 2 linkjes voor de Android en iOS versie van Plex.
Als je deze opent op je smartphone of tablet, wordt de Google Play Store of de App Store geopend en kun je Plex installeren.
Probeer je de app voor bijvoorbeeld Android of iOS te installeren?
Zo ja, dan dien je dit via je smartphone of tablet te doen.
Hieronder staan 2 linkjes voor de Android en iOS versie van Plex.
Als je deze opent op je smartphone of tablet, wordt de Google Play Store of de App Store geopend en kun je Plex installeren.
Citaat van marthaeen op 26 februari 2018, 08:08Ben er weer,
Heb hem op mijn telefoon gezet ,hij heeft hem ook gevonden op mijn laptop.
En Nu?? sorry hoor maar snap er niks van, ben toch niet helemaal achterlijk.maar kom niet verder
Ben er weer,
Heb hem op mijn telefoon gezet ,hij heeft hem ook gevonden op mijn laptop.
En Nu?? sorry hoor maar snap er niks van, ben toch niet helemaal achterlijk.maar kom niet verder