Feedback op topics en reacties
Citaat van Duken op 23 februari 2020, 08:19Leden,
Dit topic wil ik gebruiken om de feedback buiten de bestaande topics te houden. Los van de rapportage functies kan je ook in dit topic met elkaar bespreken als er zaken of berichten niet kloppen binnen het forum.
Gebruik het als positieve feedback, snel lopen zaken uit de hand omdat de context niet begrepen wordt of verkeerd overkomt via tekst. Belangrijk is om te weten dat iedereen hier is om elkaar te helpen en het naar hun zin te hebben. Elkaar op punten, comma's of kleine stukjes tekst af te vallen gaan we niet doen. Ik hou van veel vrijheid en zie het goede in berichten maar kraak elkaar niet af. Ik weet dat ik een "makkelijke" admin ben maar volgens mij kunnen we het meeste onderling prima bepraten en oplossen.
Als je je hier niet in thuis kan vinden is het helemaal geen probleem. Kijk dan even op andere forums.
Dus positief, positief en positief.
Dank!
Leden,
Dit topic wil ik gebruiken om de feedback buiten de bestaande topics te houden. Los van de rapportage functies kan je ook in dit topic met elkaar bespreken als er zaken of berichten niet kloppen binnen het forum.
Gebruik het als positieve feedback, snel lopen zaken uit de hand omdat de context niet begrepen wordt of verkeerd overkomt via tekst. Belangrijk is om te weten dat iedereen hier is om elkaar te helpen en het naar hun zin te hebben. Elkaar op punten, comma's of kleine stukjes tekst af te vallen gaan we niet doen. Ik hou van veel vrijheid en zie het goede in berichten maar kraak elkaar niet af. Ik weet dat ik een "makkelijke" admin ben maar volgens mij kunnen we het meeste onderling prima bepraten en oplossen.
Als je je hier niet in thuis kan vinden is het helemaal geen probleem. Kijk dan even op andere forums.
Dus positief, positief en positief.
Dank!
Citaat van Demo op 23 februari 2020, 15:54Ik ga dit nu toch een beetje vreemde manier van werken vinden op dit forum, want reageren op topics waar je het niet volledig mee eens bent doe je toch niet op een hele andere plek op het forum. Ik bezoek met regelmaat ook andere forums en als daar onterechte negatieve reacties zijn of overdreven vervelend taalgebruik, zijn daar wel Moderators die een stukje tekst aanpassen of even een kleine waarschuwing geven. Ik denk dat je hiermee juist verwarring gaat creëren, maar zoals je nu in je tekst aangeeft dat wanneer een lid het hier niet mee eens is dat die dan maar even naar een ander forum moet gaan, maakt duidelijk dat je liever alleen leden hebt die een waarschijnlijke aardige bijdrage leveren in de vorm van spelletjes of een recensie van wat films of series en natuurlijk wat meldingen van nieuwe Torrent of NZB community's
Ik heb zelf geprobeerd wat leden te helpen met hun problemen en ben er helaas ook al achter dat je daar nauwelijks een redelijke reactie op krijgt waardoor je al snel geneigd bent om daar maar mee te stoppen. Ik wil als dit dan de plek moet zijn om offtopic even een reactie te geven over deze topic, want daar ben ik van mening dat het account van zo'n lid gelijk verwijderd hoort te worden. Drifter neemt de moeite om notabene in het Engels een degelijk antwoord te geven en dat lid heeft 2 dagen later zijn gezicht nog niet laten zien. Als dit dan is wat je graag wil zien op dit forum is het niet vreemd dat er duizenden leden nooit meer een reactie plaatsen.
Helaas is dit bericht niet zoals waar jij je bovenstaande berichtje mee afsluit Dus positief, positief en positief en ga ik maar inderdaad wat vaker op andere forums kijken.
Ik ga dit nu toch een beetje vreemde manier van werken vinden op dit forum, want reageren op topics waar je het niet volledig mee eens bent doe je toch niet op een hele andere plek op het forum. Ik bezoek met regelmaat ook andere forums en als daar onterechte negatieve reacties zijn of overdreven vervelend taalgebruik, zijn daar wel Moderators die een stukje tekst aanpassen of even een kleine waarschuwing geven. Ik denk dat je hiermee juist verwarring gaat creëren, maar zoals je nu in je tekst aangeeft dat wanneer een lid het hier niet mee eens is dat die dan maar even naar een ander forum moet gaan, maakt duidelijk dat je liever alleen leden hebt die een waarschijnlijke aardige bijdrage leveren in de vorm van spelletjes of een recensie van wat films of series en natuurlijk wat meldingen van nieuwe Torrent of NZB community's
Ik heb zelf geprobeerd wat leden te helpen met hun problemen en ben er helaas ook al achter dat je daar nauwelijks een redelijke reactie op krijgt waardoor je al snel geneigd bent om daar maar mee te stoppen. Ik wil als dit dan de plek moet zijn om offtopic even een reactie te geven over deze topic, want daar ben ik van mening dat het account van zo'n lid gelijk verwijderd hoort te worden. Drifter neemt de moeite om notabene in het Engels een degelijk antwoord te geven en dat lid heeft 2 dagen later zijn gezicht nog niet laten zien. Als dit dan is wat je graag wil zien op dit forum is het niet vreemd dat er duizenden leden nooit meer een reactie plaatsen.
Helaas is dit bericht niet zoals waar jij je bovenstaande berichtje mee afsluit Dus positief, positief en positief en ga ik maar inderdaad wat vaker op andere forums kijken.
Citaat van Duken op 24 februari 2020, 07:5315 uur geleden zei Guardian:maar zoals je nu in je tekst aangeeft dat wanneer een lid het hier niet mee eens is dat die dan maar even naar een ander forum moet gaan
Ik bedoel eigenlijk naar dit topic (https://www.duken.nl/forums/topic/37418-feedback-op-topics-en-reacties/) misschien ga ik anders wel berichten verplaatsen van het bestaande topic naar dit topic. Ik heb het nu al te veel zien gebeuren dat een topic uitslaat op gedoe wat daar niet meer in plaats hoort. En inderdaad ik hoop op aardige reacties of positieve feedback. Dat zou ik heel prettig vinden.
Dat leden na een vraag wegblijven of geen antwoord geven zit in de forums van vandaag de dag. Daar kan ik weinig aan doen (lijkt helaas het gedrag van de internet bezoekers vandaag de dag). Ik kan wel leden gaan verwijderen maar wat is daarvan de meerwaarde? Ik hoop dat nieuwe leden zich thuisvoelen, op een fijne manier antwoord krijgen en dan blijven. Blijven ze niet, jammer maar dat is dan niet anders.
15 uur geleden zei Guardian:maar zoals je nu in je tekst aangeeft dat wanneer een lid het hier niet mee eens is dat die dan maar even naar een ander forum moet gaan
Ik bedoel eigenlijk naar dit topic (https://www.duken.nl/forums/topic/37418-feedback-op-topics-en-reacties/) misschien ga ik anders wel berichten verplaatsen van het bestaande topic naar dit topic. Ik heb het nu al te veel zien gebeuren dat een topic uitslaat op gedoe wat daar niet meer in plaats hoort. En inderdaad ik hoop op aardige reacties of positieve feedback. Dat zou ik heel prettig vinden.
Dat leden na een vraag wegblijven of geen antwoord geven zit in de forums van vandaag de dag. Daar kan ik weinig aan doen (lijkt helaas het gedrag van de internet bezoekers vandaag de dag). Ik kan wel leden gaan verwijderen maar wat is daarvan de meerwaarde? Ik hoop dat nieuwe leden zich thuisvoelen, op een fijne manier antwoord krijgen en dan blijven. Blijven ze niet, jammer maar dat is dan niet anders.
Citaat van Demo op 10 maart 2020, 16:00De topic bestaat dus dan maken we er ook maar gebruik van, want we zijn inmiddels met een paar reacties volledig offtopic die ik hier graag even wil aanhalen, omdat daar toch een aantal dingen voorbijkomen van de leden @vuurvogel76, @sweet11 en @Tuinbever die best wel gehoord mogen worden. Er worden al jarenlang Handleidingen en lijsten verstrekt met linkjes op Duken.nl, die best vaak bijgewerkt of aangepast moeten worden door de constante veranderingen in het wereldje van Downloaden en Gamen. Voor sommige leden met wat meer ervaring is het misschien vanzelfsprekend dat het aanleveren van een lijstje met linkjes voldoende is om je als website op dit gebied te profileren.
Ik heb als liefhebber van het Downloadwereldje hier een persoonlijke mening over want als ik naar de gemiddelde vraagstelling kijk van (nieuwe) leden, worden we toch wel heel vaak geconfronteerd met probleempjes die eerder ook al besproken zijn op dit forum, maar waar simpelweg niet even naar wordt gezocht in de archieven. Naar mijn bescheiden mening zijn de meeste leden van Duken.nl nagenoeg alleen op zoek naar relevante informatie over Torrent en NZB Community's waar ze direct terecht kunnen om de Films, Software, Series, Games vandaan te halen waar ze naar op zoek zijn.
We moeten er denk ik ook voor waken dat er geen topics gaan ontstaan waar de gemiddelde Reddit IT-tech zich thuis voelt, want daar is Duken.nl niet de geschikte site voor. Belangrijker is naar mening dat wanneer er aanvullende informatie wordt verstrekt, er ook wordt gedacht aan een stukje uitleg voor de leken, wat misschien belangrijker is om een Forum community te creëren die begripvoller met elkaar om kunnen gaan en niemand het idee gaat krijgen als Newbie geen mening of bijdrage te mogen leveren.
De topic bestaat dus dan maken we er ook maar gebruik van, want we zijn inmiddels met een paar reacties volledig offtopic die ik hier graag even wil aanhalen, omdat daar toch een aantal dingen voorbijkomen van de leden @vuurvogel76, @sweet11 en @Tuinbever die best wel gehoord mogen worden. Er worden al jarenlang Handleidingen en lijsten verstrekt met linkjes op Duken.nl, die best vaak bijgewerkt of aangepast moeten worden door de constante veranderingen in het wereldje van Downloaden en Gamen. Voor sommige leden met wat meer ervaring is het misschien vanzelfsprekend dat het aanleveren van een lijstje met linkjes voldoende is om je als website op dit gebied te profileren.
Ik heb als liefhebber van het Downloadwereldje hier een persoonlijke mening over want als ik naar de gemiddelde vraagstelling kijk van (nieuwe) leden, worden we toch wel heel vaak geconfronteerd met probleempjes die eerder ook al besproken zijn op dit forum, maar waar simpelweg niet even naar wordt gezocht in de archieven. Naar mijn bescheiden mening zijn de meeste leden van Duken.nl nagenoeg alleen op zoek naar relevante informatie over Torrent en NZB Community's waar ze direct terecht kunnen om de Films, Software, Series, Games vandaan te halen waar ze naar op zoek zijn.
We moeten er denk ik ook voor waken dat er geen topics gaan ontstaan waar de gemiddelde Reddit IT-tech zich thuis voelt, want daar is Duken.nl niet de geschikte site voor. Belangrijker is naar mening dat wanneer er aanvullende informatie wordt verstrekt, er ook wordt gedacht aan een stukje uitleg voor de leken, wat misschien belangrijker is om een Forum community te creëren die begripvoller met elkaar om kunnen gaan en niemand het idee gaat krijgen als Newbie geen mening of bijdrage te mogen leveren.
Citaat van Duken op 10 maart 2020, 20:435 uur geleden zei Guardian:Belangrijker is naar mening dat wanneer er aanvullende informatie wordt verstrekt, er ook wordt gedacht aan een stukje uitleg voor de leken, wat misschien belangrijker is om een Forum community te creëren die begripvoller met elkaar om kunnen gaan en niemand het idee gaat krijgen als Newbie geen mening of bijdrage te mogen leveren.
Eens eens eens, daar ben ik het helemaal mee eens. Valt mij zelfs op dat ik ook niet alles weet. Gelukkig worden er op vragen daarna antwoord gegeven. Maar eem stukje uitleg, indien beschikbaar is natuurlijk alleen maar prettig voor de leden en de bezoekers.
Wat mij trouwens wel opvalt is dag de activiteit weer erg druk wordt. Waar komt dag opeens vandaan? Goed om te zien overigens ;).
ik heb de rapportage meldingen van @Guardian gelezen en daarna kunnen oppakken. Bedankt daarvoor.
5 uur geleden zei Guardian:Belangrijker is naar mening dat wanneer er aanvullende informatie wordt verstrekt, er ook wordt gedacht aan een stukje uitleg voor de leken, wat misschien belangrijker is om een Forum community te creëren die begripvoller met elkaar om kunnen gaan en niemand het idee gaat krijgen als Newbie geen mening of bijdrage te mogen leveren.
Eens eens eens, daar ben ik het helemaal mee eens. Valt mij zelfs op dat ik ook niet alles weet. Gelukkig worden er op vragen daarna antwoord gegeven. Maar eem stukje uitleg, indien beschikbaar is natuurlijk alleen maar prettig voor de leden en de bezoekers.
Wat mij trouwens wel opvalt is dag de activiteit weer erg druk wordt. Waar komt dag opeens vandaan? Goed om te zien overigens ;).
ik heb de rapportage meldingen van @Guardian gelezen en daarna kunnen oppakken. Bedankt daarvoor.
Citaat van vuurvogel76 op 11 maart 2020, 13:03Belangrijker is naar mening dat wanneer er aanvullende informatie wordt verstrekt, er ook wordt gedacht aan een stukje uitleg voor de leken, wat misschien belangrijker is om een Forum community te creëren die begripvoller met elkaar om kunnen gaan en niemand het idee gaat krijgen als Newbie geen mening of bijdrage te mogen leveren.
Ook me eens elke beginner heeft recht om het te leren
Je moet hier ook geen forum gaan maken waar sommige net wat beter weten en die met elkaar gaan strijden,dat heeft geen nut
en dan is het het beste om die berichten die oftopic te zijn te wissen en te verplaatsen naar een juiste topic waar men die info wel kan gebruiken.
Belangrijker is naar mening dat wanneer er aanvullende informatie wordt verstrekt, er ook wordt gedacht aan een stukje uitleg voor de leken, wat misschien belangrijker is om een Forum community te creëren die begripvoller met elkaar om kunnen gaan en niemand het idee gaat krijgen als Newbie geen mening of bijdrage te mogen leveren.
Ook me eens elke beginner heeft recht om het te leren
Je moet hier ook geen forum gaan maken waar sommige net wat beter weten en die met elkaar gaan strijden,dat heeft geen nut
en dan is het het beste om die berichten die oftopic te zijn te wissen en te verplaatsen naar een juiste topic waar men die info wel kan gebruiken.
Citaat van Duken op 31 mei 2020, 11:53Berichten van actieforum zijn niet meer toegestaan. Ook het linken naar deze sites niet. Als er toch graag een link naar actieforum gewenst is kan dit worden aangeven bij de mod / admin. We controleren dan of het forum langer als 6 maanden bestaat.
Bestaat een forum korter, dan gaat hij niet online.
Bedankt @Guardian en @Tuinbever
Berichten van actieforum zijn niet meer toegestaan. Ook het linken naar deze sites niet. Als er toch graag een link naar actieforum gewenst is kan dit worden aangeven bij de mod / admin. We controleren dan of het forum langer als 6 maanden bestaat.
Bestaat een forum korter, dan gaat hij niet online.
Bedankt @Guardian en @Tuinbever
Citaat van Demo op 26 juli 2020, 16:2457 minuten geleden zei Nobody:Waar heb ik vermeld dat ik op tegen ben dan?
Ik krijg de indruk dat de reacties op jouw opmerking in het verkeerde keelgat zijn geschoten Nobody, maar je begrijpt kennelijk even niet dat er alleen is aangegeven dat de Overheid die mondkapjesplicht al had ingevoerd m.i.v. 8 Juni 2020 en dat er op 1 Juli 2020 wat versoepeling is doorgevoerd.
5 uur geleden zei Nobody:Maar ik kreeg die brief van Regiotaxi pas afgelopen woensdag waar het in wordt vermeld dat die mondkapjes verplicht zijn..... ook lekker bijtijds daar regiotaxi
Je plaatst een negatieve opmerking over een instelling die onder de regelgeving van het OV valt waarvan jij dus kennelijk zelf nauwelijks gebruik maakt, anders had je wel geweten dat je al vanaf 8 Juni 2020 een mondkapje moest dragen in deze Regiotaxi. Het verplicht dragen van een Niet-Medisch-Mondkapje in het OV (dus ook Regiotaxi) is al wekenlang openbaar in het nieuws, maar dat volg jij kennelijk niet.
57 minuten geleden zei Nobody:Waar heb ik vermeld dat ik op tegen ben dan?
Ik krijg de indruk dat de reacties op jouw opmerking in het verkeerde keelgat zijn geschoten Nobody, maar je begrijpt kennelijk even niet dat er alleen is aangegeven dat de Overheid die mondkapjesplicht al had ingevoerd m.i.v. 8 Juni 2020 en dat er op 1 Juli 2020 wat versoepeling is doorgevoerd.
5 uur geleden zei Nobody:Maar ik kreeg die brief van Regiotaxi pas afgelopen woensdag waar het in wordt vermeld dat die mondkapjes verplicht zijn..... ook lekker bijtijds daar regiotaxi
Je plaatst een negatieve opmerking over een instelling die onder de regelgeving van het OV valt waarvan jij dus kennelijk zelf nauwelijks gebruik maakt, anders had je wel geweten dat je al vanaf 8 Juni 2020 een mondkapje moest dragen in deze Regiotaxi. Het verplicht dragen van een Niet-Medisch-Mondkapje in het OV (dus ook Regiotaxi) is al wekenlang openbaar in het nieuws, maar dat volg jij kennelijk niet.
Citaat van Duken op 26 juli 2020, 16:576 uur geleden zei Nobody:Maar ik kreeg die brief van Regiotaxi pas afgelopen woensdag waar het in wordt vermeld dat die mondkapjes verplicht zijn..... ook lekker bijtijds daar regiotaxi
Volgens mij geeft nobody aan dat regiotaxi laat is met de brief. Niks meer.... Dat kan ik mij ook voorstellen, je krijg een brief op 22 juli met regels van 1 juli.
De opmerking was in mijn ogen ook niet negatief maar meer verwarrend. Waarom nu pas?
Zo zie je maar weer, iedereen kan de context anders lezen.
overigens weet niemand hoevaak nobody gebruik maakt van de dienst.
6 uur geleden zei Nobody:Maar ik kreeg die brief van Regiotaxi pas afgelopen woensdag waar het in wordt vermeld dat die mondkapjes verplicht zijn..... ook lekker bijtijds daar regiotaxi
Volgens mij geeft nobody aan dat regiotaxi laat is met de brief. Niks meer.... Dat kan ik mij ook voorstellen, je krijg een brief op 22 juli met regels van 1 juli.
De opmerking was in mijn ogen ook niet negatief maar meer verwarrend. Waarom nu pas?
Zo zie je maar weer, iedereen kan de context anders lezen. overigens weet niemand hoevaak nobody gebruik maakt van de dienst.
Citaat van Demo op 26 juli 2020, 17:4846 minuten geleden zei Duken:overigens weet niemand hoevaak nobody gebruik maakt van de dienst.
Klopt helemaal Duken, maar kennelijk niet meer na 8 Juni 2020, want dan had hij/zij wel geweten dat een mondkapje verplicht was.
Het valt overigens op dat jij leden die Doneren vrij snel te hulp schiet en in dekking neemt als er een reactie wordt geplaatst op een vrij domme opmerking.
46 minuten geleden zei Duken:overigens weet niemand hoevaak nobody gebruik maakt van de dienst.
Klopt helemaal Duken, maar kennelijk niet meer na 8 Juni 2020, want dan had hij/zij wel geweten dat een mondkapje verplicht was.
Het valt overigens op dat jij leden die Doneren vrij snel te hulp schiet en in dekking neemt als er een reactie wordt geplaatst op een vrij domme opmerking.