Dutch FilmWorks in beroep om adresgegevens downloaders
Citaat van William op 15 februari 2019, 15:35Filmdistributeur Dutch FilmWorks wilt achter de gegevens van downloaders komen en gaat daarom in beroep tegen een vonnis van vorige week. Toen bepaalde een rechtbank dat provider Ziggo geen inzage hoeft te geven in de adres gegevens van mensen die de film The Hitman's Bodyguard hadden gedownload.
De filmdistributeur wilde de adresgegevens van 377 mensen die de film illegaal hadden gedownload vanaf IP-adressen van Ziggo. De provider weigerde dat en daarom stapte Dutch FilmWorks naar de rechter. Die besliste dat illegaal up- en downloaden niet mag, maar dat het niet zeker is dat degene bij wie het IP-adres hoort ook echt degene is die de film heeft gedownload. Daarom hoefde Ziggo de informatie niet te geven.
Een akelig eng voorbeeld, de huidige Nederlandse Robin Hood downloaders kan je hier zo vinden.
Ben je benieuwd welke downloads er bekend zijn onder jouw IP adres? Dat kan je hier bekijken.
En daarom, een VPN gebruiken!
Filmdistributeur Dutch FilmWorks wilt achter de gegevens van downloaders komen en gaat daarom in beroep tegen een vonnis van vorige week. Toen bepaalde een rechtbank dat provider Ziggo geen inzage hoeft te geven in de adres gegevens van mensen die de film The Hitman's Bodyguard hadden gedownload.
De filmdistributeur wilde de adresgegevens van 377 mensen die de film illegaal hadden gedownload vanaf IP-adressen van Ziggo. De provider weigerde dat en daarom stapte Dutch FilmWorks naar de rechter. Die besliste dat illegaal up- en downloaden niet mag, maar dat het niet zeker is dat degene bij wie het IP-adres hoort ook echt degene is die de film heeft gedownload. Daarom hoefde Ziggo de informatie niet te geven.
Een akelig eng voorbeeld, de huidige Nederlandse Robin Hood downloaders kan je hier zo vinden.
Ben je benieuwd welke downloads er bekend zijn onder jouw IP adres? Dat kan je hier bekijken.
En daarom, een VPN gebruiken!
Citaat van ShadowMaster op 16 februari 2019, 09:45Heftig nieuws weer bedankt voor delen @Draakie
Ben benieuwd wat er nu gebeuren gaat.
Als ze straks gelijk krijgen is het niet best denk ik zo.
Heftig nieuws weer bedankt voor delen @Draakie
Ben benieuwd wat er nu gebeuren gaat.
Als ze straks gelijk krijgen is het niet best denk ik zo.
Citaat van Demo op 16 februari 2019, 12:42Als ze in Hoger Beroep ook geen gelijk krijgen ziet het er voor voor elke producent in Nederland en BREIN slecht uit, want de mogelijkheden worden in de toekomst steeds kleiner als zowat elke downloader VPN gaat gebruiken.
Als ze in Hoger Beroep ook geen gelijk krijgen ziet het er voor voor elke producent in Nederland en BREIN slecht uit, want de mogelijkheden worden in de toekomst steeds kleiner als zowat elke downloader VPN gaat gebruiken.
Citaat van Duken op 17 februari 2019, 21:17Dit soort berichten gaat er zeker voor zorgen dat internetters aan de VPN gaan.
Maar wat dacht je van een nieuwe internet provider op de kabel welke niet meer werkt via vaste IP adressen maar elke klant automatisch via een VPN laat connecteren. Ik zie daar best brood in.
Iets van: privacyonline, de internet provider welke voor privacy garant staat of iets dergelijks
Dit soort berichten gaat er zeker voor zorgen dat internetters aan de VPN gaan.
Maar wat dacht je van een nieuwe internet provider op de kabel welke niet meer werkt via vaste IP adressen maar elke klant automatisch via een VPN laat connecteren. Ik zie daar best brood in.
Iets van: privacyonline, de internet provider welke voor privacy garant staat of iets dergelijks
Citaat van ShadowMaster op 18 februari 2019, 20:5823 uur geleden zei Duken:Dit soort berichten gaat er zeker voor zorgen dat internetters aan de VPN gaan.
Lijkt me dan inderdaad een interessante provider, maar helaas nog geen provider die dit doet
23 uur geleden zei Duken:Dit soort berichten gaat er zeker voor zorgen dat internetters aan de VPN gaan.
Lijkt me dan inderdaad een interessante provider, maar helaas nog geen provider die dit doet