do. mei 15th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Brein haalt opnieuw Nederlandse torrent communities offline

Page 1 of 2Volgende

Het was de afgelopen dagen al duidelijk bij veel leden en bezoekers op de website. Twee bekende Nederlandse torrent communities; Alles-gratiz.biz en Soulmates.sx lijken offline gehaald op verzoek van stchting Brein.

Brein heeft de 37-jarige beheerder van torrent website alles-gratis.biz aangesproken. De organisatie spreekt van een ‘meervoudig recidivist’ die in 2011 al eens een onthoudingsverklaring had getekend. Brein heeft op basis van bewijs dat hij tenminste 123 dagen lang alles-gratis.biz heeft beheerd, gedreigd met een vordering van tenminste 61.500 euro op basis van de verbeurde contractuele boetes uit de onthoudingsverklaring.

Dat bedrag is verlaagd vanwege de ‘persoonlijke situatie’ van de beheerder. Hij moert dat wel overeenkomen dat hij dit keer zijn activiteiten wél blijvend staakt. Alles-gratiz.biz circa 10.000 leden, duizenden films, tv-series, muziek en e-books.

Het informatie topic over Alles-gratiz.biz vinden we hier:

Informatie over Soulmates.sx hier:

Maar er zijn nog voldoende grote Nederlandse torrent communities te vinden

Toon volledig nieuwsbericht

Je bent mij net voor @Duken
Ik las zojuist een bericht dat vanmiddag op Tweakers verscheen. 
https://tweakers.net/nieuws/131255/beheerder-haalt-torrentsite-alles-gratis-punt-biz-offline-op-last-van-brein.html

Ach ja, die had ik nog niet gezien. Ik wou er nog 1 plaatsen maar dat ging niet zo makkelijk op vakantie. 

Je staat overigens ook vrij @Meh Meh om nieuws te plaatsen ^_^
Nou weet ik alleen niet of soulmates ook door Brein offline is gehaald of toevallig servers issues heeft op het moment dat alles-gratiz ook er mee stopte. 

Maar goed, correctie kan altijd nog komen.

13 uur geleden zei Duken:

Ach ja, die had ik nog niet gezien. Ik wou er nog 1 plaatsen maar dat ging niet zo makkelijk op vakantie. 

Je staat overigens ook vrij @Meh Meh om nieuws te plaatsen ^_^
Nou weet ik alleen niet of soulmates ook door Brein offline is gehaald of toevallig servers issues heeft op het moment dat alles-gratiz ook er mee stopte. 

Maar goed, correctie kan altijd nog komen.

hoi ik hoor verschillende verhalen over soulmates, de 1 zegt brein en dat de eigenaar schrikking heeft van 10.000 euro de ander zegt dat ze uit voorzorg offline zijn gegaan maar komen zeker niet meer terug, heb wel van de eigenaar mails gehad dat ze zijn gestopt vanwege brein

Ook kingsplacerocks is hier offline, ook problemen mischien met brein

Inderdaad @Karel. Ik krijg ook nog steeds een plesk pagina. :o

Screenshot_20171028-164408.png

En dat kan letterlijk van alles betekenen. Offline gehaald, technische problemen, hosting, verhuizing, etc.
Maar het zou mij niets verbazen als de website is gestopt. Er gaan de laatste tijd wel erg veel download sites offline.

Kingsplace is zelf offline gegaan.

de mensen achter alles-gratis wat nu dus toch niet meer bestaat stonden bekend voor het verwerven van donaties waarmee zij films aanschaften in de web stores zoals Itunes.

Gebruikers konden tegen donaties 'alles-gratis' krijgen, maar in werkelijkheid werden de gelden gebruikt voor de aanschaf van films en series die dan weer 'gratis' werden voorgeschoteld voor de gebruikers.

De persoon die de donaties ontving was niet erg snugger en had het goede idee om zijn eigen nickname er aan te plakken en daarbij zijn eigen betaalgegevens te gebruiken. Het lijkt me dan ook erg simpel dat Brein de link makkelijk heeft kunnen leggen. Een site runnen met een oog op winstmerk maakt het dan ook een stukje erger. Zoals het artikel al aangaf had de eigenaar in 2011 ook al een aanvaring met Brein en zijn z'n gegevens vast en zeker bewaard gebleven. Bovendien gaf de site onderdak aan een vertaal en releaseteam. Dit team zorgde voor de aanschaf van de desbetreffende films en series. Het kan dus goed zijn dat team (MMF) ook uit elkaar is gevallen of in kleine gelederen door is gegaan of een nieuwe thuis heeft gevonden. Als de eigenaar de gelden gebruikt voor de films, die deze releasegroep dan weer op hun site aanbied, dan is het niet verwonderlijk te denken dat ze allen samenwerkten.

Dank je voor de bijdrage @pasop

Je zou zeggen dat de grote torrent communities mods en eigenaars hebben die goed verborgen zijn. Helaas blijkt het anders :(

Page 1 of 2Volgende