Branden gaat soms niet - melding power calibratiefout
Citaat van predator op 7 juni 2015, 14:08hallo
ik heb soms problemen met branden.
mijn brander is een matshita dvd-ram
als het te lang duurt krijg ik een fout te zien en die is als volgt: "power calibratiefout".
wat wil dit zeggen?
heb een sony vaio laptop.
mvg bavaria
hallo
ik heb soms problemen met branden.
mijn brander is een matshita dvd-ram
als het te lang duurt krijg ik een fout te zien en die is als volgt: "power calibratiefout".
wat wil dit zeggen?
heb een sony vaio laptop.
mvg bavaria
Citaat van Duken op 8 juni 2015, 06:32voor alle mensen met een power calibratie fout, probeer dit eens ,Ik heb al heel wat burners gered.
1. maak de lens schoon met een lenscleaner (ook al is ie nieuw (oem versies zijn slecht verpakt..stofvreters)
2. gebruik een andere (betere)media
3. brand is 2X op een lagere snelheid, als je dan geen foutmelding krijgt brand dan weer op een hogere snelheid meestal is dan de fout verholpen
4. als je een "power calibratie error" krijgt druk dan op "ignore" daarna bakt ie gewoon door en de fout komt ook niet meer terug.
5. neem een Nero hoger dan vers. 6.3.1.15
6. verander de regiocode (raar maar waar)van de brander (rechtsklikken op de brander eigenschappenhardwareeigenschappen .
of
- Launch Control Panel -> Administrative Tools -> Services .
- Browse for "IMAPI CD-Burning COM Service", Right-click on it and select properties.
- Change Startup Type to Disabled.
Read more: How To Fix "Power Calibration Error" While Burning CD/DVD | Megaleecher.Net http://www.megaleecher.net/Fix_Power_Calibration_Error#ixzz3cRx1L6Qp
voor alle mensen met een power calibratie fout, probeer dit eens ,Ik heb al heel wat burners gered.
1. maak de lens schoon met een lenscleaner (ook al is ie nieuw (oem versies zijn slecht verpakt..stofvreters)
2. gebruik een andere (betere)media
3. brand is 2X op een lagere snelheid, als je dan geen foutmelding krijgt brand dan weer op een hogere snelheid meestal is dan de fout verholpen
4. als je een "power calibratie error" krijgt druk dan op "ignore" daarna bakt ie gewoon door en de fout komt ook niet meer terug.
5. neem een Nero hoger dan vers. 6.3.1.15
6. verander de regiocode (raar maar waar)van de brander (rechtsklikken op de brander eigenschappenhardwareeigenschappen .
of
- Launch Control Panel -> Administrative Tools -> Services .
- Browse for "IMAPI CD-Burning COM Service", Right-click on it and select properties.
- Change Startup Type to Disabled.
Read more: How To Fix "Power Calibration Error" While Burning CD/DVD | Megaleecher.Net http://www.megaleecher.net/Fix_Power_Calibration_Error#ixzz3cRx1L6Qp